بن گویر: هرتزوگ در خدمت خواسته‌های حماس است!

بن گویر: هرتزوگ در خدمت خواسته‌های حماس است!
سه شنبه 20 شهريور 1403 - 11:03

وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در واکنش به درخواست رئیس این رژیم برای تشکیل کابینه وحدت جهت دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت حماس، از او به شدت انتقاد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

"اسحاق هرتزوگ" رئیس رژیم صهیونیستی در پی افزایش فشارهای داخلی در فلسطین اشغالی و تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان و مطالبات آنها درباره توافق بر سر آزادی اسرا در غزه، با خانواده نظامیان زنی که در غزه اسیر هستند، دیدار کرد.

هرتزوگ در این دیدار اظهار داشت "ما در لحظه تعیین‌کننده‌ای هستیم.. نظام سیاسی ما باید با تمام قوا در پشت سر تلاش برای بازگرداندن سریع اسرا به خانه‌های‌شان متحد شود و همه ما باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا تصمیم‌گیران را به سمت بازگرداندن زندانیان سوق دهیم.

وی تاکید کرد: همه می‌دانیم که هرگونه معامله برای بازگرداندن اسرا دردناک خواهد بود، اما بهایی که بدون بازگرداندن زندانیان‌مان خواهیم پرداخت برای جامعه "اسرائیل" سخت‌تر خواهد بود.

در واکنش به این اظهارات هرتزوگ، "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژيم صهیونیستی در بیانیه‌ای که شامگاه دوشنبه توسط حزبش "اوتزما یهودیت" منتشر کرد، هرتزوگ را به "همکاری با جنبش مقاومت "حماس" متهم کرد! و گفت دعوت رئیس هرتزوگ برای تشکیل کابینه وحدت با هدف دستیابی به توافق بر سر آزادی زندانیان، فراخوانی غیرمسئولانه است، گویی که کابینه کنونی علاقه‌ای به بازگشت زندانیان به خانه‌های خود ندارد."

وی در تناقضی آشکار با اشاره به اینکه حزبش از بازگشت گروگان‌ها حمایت می‌کند، تاکید کرد "ما به مخالفت با هرگونه معامله‌ای که تهدیدی برای افزایش تعداد کشته‌ها و گروگان‌ها باشد ادامه خواهیم داد و هرگونه همکاری در مذاکرات با هدف باج‌گیری از تل‌آویو را که می‌تواند منجر به فاجعه شود، رد می‌کنیم."

وی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار افزایش فشار نظامی بر غزه و توقف ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت تا آزادی تمامی گروگان‌ها شد.

گفتنی است پیشتر نیز حزب تحت رهبری بن گویر، "اسحاق هرتزوگ"رئیس این رژیم را "منافق" خوانده بود.

طبق این گزارش، خانواده‌های اسرای صهیونیست بارها در تظاهرات خود علیه کابینه نتانیاهو اعلام کرده‌اند وزرای تندرویی مثل "بن گویر و سموتریش" مخالف توافق آتش‌بس در باریکه غزه و تبادل اسرا با جنبش حماس هستند. این دو وزیر تندرو همچنین نتانیاهو را تهدید کرده بودند که در صورت موافقت با توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا، از کابینه ائتلافی وی خارج شده و آن را سرنگون خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها