الاخبار گزارش داد:

جزئیات جنگ احتمالی گسترده رژیم صهیونیستی علیه لبنان و سوریه

جزئیات جنگ احتمالی گسترده رژیم صهیونیستی علیه لبنان و سوریه
چهارشنبه 21 شهريور 1403 - 17:24

روزنامه لبنانی الاخبار جزئیاتی را درباره شیوه جنگ‌افروزی احتمالی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان و سوریه فاش کرد.

العالم - سوریه

روزنامه الاخبار در مطلبی به نقل از یک دیپلمات انگلیسی بدون ذکر نام نوشت: «بستر مذاکرات درباره باریکه غزه نشان داد که آمریکا نمی‌تواند چیزی را بر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تحمیل کند و بنابراین نباید روی فشار آمریکا حساب کرد که جلوی جنگ‌افروزی گسترده اسرائیل علیه لبنان را بگیرد.

این‌ روزنامه به نقل از منابع آگاه تایید کرد که رژیم اشغالگر در چند منطقه مانور و تمرین نظامی انجام می‌دهد تا توانایی نظامیان خود را برای انجام عملیات نظامی زمینی در لبنان افزایش دهد.

این منابع افزودند: این تمرین‌ها و مانور‌ها فقط برای هدف قرار دادن خاک لبنان نیست بلکه همچنین برای هدف قرار دادن خاک سوریه است.

به نوشته الاخبار، مراجع امنیتی آگاه از فعالیت‌های امنیتی - سیاسی رژیم اسرائیل و متحدان غربی و عربی آن را برای ایجاد یک وضعیت سیاسی و مردمی جهت فشار همزمان بر حزب الله و سوریه سخن گفته‌اند.

این منابع فاش ‌کردند که ارتش اشغالگر عمدا سیگنال‌هایی می‌فرستد مبنی بر اینکه ممکن است در آغاز هر عملیات نظامی مجبور شود که مسیر هر‌گونه تدارکات زمینی مورد نیاز حزب‌الله را، چه از سوریه و چه از عراق و نیز ارتباط بین منطقه بقاع و جنوب لبنان را قطع کند.

این منابع تصریح کردند: به‌منظور رسیدن به این هدف، ارتش اشغالگر برای اجرای یک عملیات نظامی زمینی جهت ورود به مناطق جنوبی و جنوب غربی سوریه و پیشروی به عمق خاک لبنان از سمت شرق برای مسدود کردن راه ارتباطی بین بقاع و جنوب لبنان نقشه می‌کشد.

به گفته این منابع، رژیم اشغالگر در حال بررسی حمله به ارتش سوریه است که از یک سو توانایی‌های ارتش سوریه برای کمک به حزب الله را مختل می‌کند و از سوی دیگر، عناصر مخالف دولت سوریه در جنوب و شمال سوریه را برای از سرگیری نبرد‌های خود علیه دولت در مناطق بیشتر مختلف تحریک می‌کند.

پربیننده ترین خبرها