شهادت شماری از فلسطینیان در حمله هوایی به طوباس

چهارشنبه 21 شهريور 1403 - 18:43

فرماندار طوباس در کرانه باختری اظهار داشت:‌ کرانه باختری، میدانی برای حملات ارتش اشغالگر است و دیروز از همه محورها به استان طوباس حمله شد.

العالم - فلسطین اشغالی

"احمد الاسعد" فرماندار طوباس در گفت‌وگویی با العالم، ضمن تاکید بر تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن، خاطرنشان کرد که تردد در شهر طوباس در حال حاضر ممنوع است. از این رو انتقال پیکر شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان بسیار مشکل شده است.

وی افزود که حمله پهپادهای اسرائیلی به نزدیکی مسجد "التوحید"، منجر به شهادت پنج تن از ساکنان استان طوباس شد.

اسعد توضیح داد که حمله نظامی به استان طوباس همچنان ادامه دارد و تمامی راه‌های منتهی به شهر طوباس مرکز این استان، بسته شده است. لذا اعتصاب عمومی و فراگیر و عزاداری برای شهدا در استان طوباس برپا است.

هلال احمر فلسطین در بیانیهای تاکید کرد که کارکنان این سازمان توانستند پیکرهای پنج شهید را از محل بمباران بیرون آورده و به بیمارستان منتقل کنند که اسامی آنها عبارت است از "محمد سعید حسین صوافطه" (19 ساله)، "مجد برهان جمیل صوافطه" (23 ساله)، "قیس صائب راتب صوافطه" (24 ساله)، "یاسین احمد علی صوافطه" (22 ساله) و "محمود جمیل بشارتر (18 ساله).

نظامیان اشغالگر همچنان از رسیدن آمبولانس‌ها به بقیه مجروحان در محل مورد نظر ممانعت می‌کنند.

نظامیان اشغالگر ضمن محاصره بیمارستان دولتی طوباس ترکیه، حضور نظامی خود را در اطراف شهر تقویت کردند که منجر به تشدید تنش در میان ساکنان شده است.

شهر طوباس سحرگاه امروز هدف بمباران و تهاجم گسترده نظامیان اشغالگر قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها