گزارش العالم از تظاهرات لندنی ها در اعتراض به ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 22 شهريور 1403 - 12:43

شهروندان انگلیس در لندن تظاهرات اعتراضی علیه حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه برگزار کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی و شکستن سکوت در قبال اتفاقات جاری در فلسطین، لبنان و سوریه شدند.

العالم - اروپا

ریما عبدالله خبرنگار شبکه خبری العالم در لندن گزارش داد: پایتخت انگلیس، شاهد تظاهرات اعتراضی علیه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه است. شرکت کنندگان در این تظاهرات شکست دولت حزب کارگر انگلیس در توقف جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
آنها خواستار توقف صادرات تسلیحات به رژیم اشغالگر شدند و شکست سکوت خود را در قبال آنچه در فلسطین، لبنان و سوریه در حال وقوع است، اعلام کردند.

در این تظاهرات نهادهای مردمی ائتلاف با فلسطین در اعتراض به ادامه حملات رژیم اسرائیل به غزه در مقابل دفتر نخست وزیری در لندن، پایتخت انگلیس تجمع کردند.

مشارکت‌کنندگان بمباران اردوگاه آوارگان المواصی را که منجر به شهادت و زخمی شدن 100 فلسطینی شد، محکوم کردند.

کریس نیومن، یکی از اعضای نهاد «جنگ را متوقف کنید!» که مهم‌ترین سازمان‌دهنده تجمعات است، به خبرنگار شبکه العالم گفت: «ما اینجا هستیم تا پیامی به دولت خود بفرستیم که آنها باید دست از هم‌دستی در این جنایات و فجایع بردارند، موضع درستی اتخاذ کنند، دست از ارسال تسلیحات به اسرائیل بردارند و بر آتش‌بس پافشاری کنند. یک سال از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و هنوز کار چندانی برای متوقف کردن آن صورت نگرفته است.»

معترضان تصمیم حزب کارگر برای تعلیق برخی مجوزهای تسلیحاتی را اقدامی ناکافی دانستند و خواستار اقدامات جامع‌تر، از جمله ممنوعیت کامل فروش تسلیحات و حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

رابرت گریفیث، دبیر کل حزب کمونیست انگلیس به شبکه العالم گفت: «بسیاری از مردم، از جمله میلیون‌ها نفری که در انتخابات سراسری گذشته به حزب کارگر رأی دادند، از شکست این دولت در مخالفت با نسل‌کشی در غزه عصبانی هستند. بیشتر نارضایتی معترضان از عدم مخالفت دولت انگلیس با بمبارانی است که هم اکنون در سوریه، لبنان، کرانه باختری و جاهای دیگر رخ می‌دهد.»

عدنان حمیدان، مدیر نهاد عربی در انگلیس نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: «تصمیم استارمر وکیل ۶۱ ساله و رهبر حزب کارگر انگلیس برای توقف 8٪ از صادرات تسلیحات ستودنی است اما درصد مؤثری نیست و هنوز هم سلاح‌های مرگباری از انگلیس برای کشتن مردم فلسطین و سلاخی زنان، کودکان و مردم بی‌گناه در غزه صادر می‌شود.»

خبرنگارالعالم در پایان گزارش داد: اقدامات دولت در این راستا نشانه مثبتی تلقی می‌شود اما فعالان بر این باورند که هنوز راه زیادی برای رسیدن به عدالت و صلح وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها