تجمع اعتراضی؛ ناوگان آزادی غزه در انتظار مجوز اردوغان +فیلم

پنج‌شنبه 22 شهريور 1403 - 12:56

فعالان انجمن "مافی مرمره" ترکیه در اعتراض به عدم صدور مجوز از سوی دولت این کشور برای حرکت کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به سوی غزه، در بندر حیدر پاشا استانبول تجمع کردند.

ا‌لعالم - ترکیه

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در ترکیه، فعالان انجمن "مافی مرمره" و ناوگان آزادی در ترکیه با تجمع در مقابل بندر حیدر پاشا استانبول به خودداری دولت رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، از صدور مجوز برای حرکت کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به سمت بنادر غزه اعتراض کردند. آنها می‌گویند دولت ترکیه از ۵٠ روز پیش تا الان از صدور مجوز برای حرکت این کشتی‌ها خودداری کرده است.
‌یاسین محمد یکی از فعالان معترض به خبرنگار العالم گفت: "همانطور که می‌دانید ناوگان آزادی از چند ماه پیش در این بندر منتظر صدور مجوز است. ما فقط می‌خواهیم به ملت مظلوم فلسطین کمک کنیم و تا حرکت این ناوگان، به تحصن و تجمع خود در این مکان ادامه می‌دهیم".
‌فعالان می‌گویند این کشتی که به نام "وجدان" نامگذاری شده است، به طور کامل آماده است تا حرکت خود را به سمت غزه آغاز کند. در طول سفر در دریای مدیترانه کشتی‌های دیگری از دیگر کشور‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و شکست محاصره این منطقه به آن خواهند پیوست. در حالی که تعلل ۵٠ روزه دولت اردوغان در اعطای مجوز باعث شکست این ماموریت می‌شود.
‌محمود اصلان، یکی دیگر از فعالان گفت: "ما در اینجا جمع شده‌ایم تا دولت ترکیه را وادار به صدور مجوز کنیم و امیدوارم به زودی به نتیجه برسیم".
‌"اسماعیل فاتح" نیز گفت: برای جلب حمایت از حرکت ناوگان آزادی به سمت غزه به مراجع داخلی و بین‌المللی بسیاری مراجعه کردیم و امیدواریم مجوز‌های لازم به زودی صادر شوند.
‌فعالان همزمان با ادامه تحصن، برای رساندن پیام خود به مقامات داخلی و محافل خارجی از فعالیت‌های هنری با موضوع رنج غزه هم بهره می‌گیرند.
‌خبرنگار العالم گزارش داد: هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع حرکت این ناوگان به سمت غزه شود. کشتی‌ها آماده حرکت هستند اما تا کنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند لذا تجمع اعتراضی در بندر حیدر پاشا ادامه‌دارد.

پربیننده ترین خبرها