فیصل مقداد: با ترکیه در صورت خروج از سوریه و عراق توافق خواهیم کرد

فیصل مقداد: با ترکیه در صورت خروج از سوریه و عراق توافق خواهیم کرد
جمعه 23 شهريور 1403 - 01:32

وزیر امور خارجه سوریه گفت دمشق زمانی با ترکیه توافق و تعامل خواهد کرد که از سوریه و عراق خارج شود.

العالم-سوریه

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیروز در یک نشست خبری که در داخل مقر سفارت سوریه در قاهره برگزار شد، درباره خروج هیأت سوری از نشست وزرای خارجه در مقر اتحادیه عرب در حالی که «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در حال سخنرانی بود، صحبت کرد.

فیصل مقداد گفت: «تا زمانی که ترکیه به خواسته های ما پاسخ ندهد، هیچ توافقی با طرف ترکیه ای انجام نخواهد گرفت.»

وی ادامه داد: «بازگشت روابط با ترکیه به حالت عادی منوط به خروج این کشور از سرزمین های عربی تحت اشغال خود در شمال سوریه و عراق است.»

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: «در ابتدای قرن جاری روابط راهبردی با ترکیه برقرار شد تا دولت ترکیه در مبارزه مشترک برای آزادسازی اراضی اشغالی عربی در کنار سوریه باشد، اما ترکیه تلاش کرد تا ارتش خود را در شمال این کشور مستقر کند و اردوگاه های خود را برای اشغال اراضیی سوریه ایجاد کرد.»

وی تأکید کرد: «به نفع مردم سوریه و ترکیه است که روابط عادی بین دو کشور برای مقابله با چالش های مشترک داشته باشند که این نیازمند تشریک مساعی است».

فیصل مقداد در مورد احتمال ایفای نقش مصر در نزدیک کردن دمشق و آنکارا به یکدیگر خاطرنشان کرد: «سوریه مطمئن است مصر هر کاری را که به نفع سوریه باشد انجام خواهد داد. ما تقریباً در 90 درصد از همه مسائل توافق داریم.»

پربیننده ترین خبرها