مسکو: جنگ مستقیم ناتو با روسیه آغاز شده است!

مسکو: جنگ مستقیم ناتو با روسیه آغاز شده است!
جمعه 23 شهريور 1403 - 19:48

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو با چراغ سبز نشان دادن به نیروهای اوکراینی دراستفاده از سلاح های دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه، جنگ مستقیمی را با این کشور آغاز کرده اند.

العالم اروپا

واسیلی نبنزیا در نشست ویژه شورای امنیت در خصوص اوکراین گفت: «اگر تصمیمی برای رفع محدودیت های تسلیحاتی گرفته شده ویا در زمانی دیگر گرفته شود، به این معنی است که از همان لحظه کشورهای عضو ناتو جنگ مستقیمی را با روسیه آغاز کرده اند.»

نبنزیا در ادامه افزود: در این صورت تصمیمات مناسبی از سوی مسکو اتخاذ می شود و متجاوزان غربی باید تمامی عواقبی که این تصمیم به دنبال خواهد داشت را بپذیرند، و در این حالت غربی ها دیگر نمی توانند کی‌یف را مقصر بدانند.

یاد آور می شود پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خصوص چراغ سبز نشان دادن غرب به نیروهای اوکراینی برای حمله با سلاح‌های دوربرد به عمق خاک روسیه، تأکید کرده بود که این سناریو به معنای ورود مستقیم ناتو به بحران اوکراین است.

پوتین افزود که مشارکت مستقیم غرب در بحران اوکراین به طور قابل توجهی ماهیت این درگیری را تغییر خواهد داد و این بدان معناست که آنها در وضعیت جنگی با روسیه قرار دارند.

ازسوی دیگر انتظار می رود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، که به همراه همتای انگلیسی خود دیوید لامی به کییف سفر کرده است، به اوکراین اجازه دهد تا از موشک های دوربرد « ATACMS » آمریکا برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها