شهادت بانوی مدافع آرمان فلسطین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست؛

گزارش العالم از تشییع پیکر عایشه نور در میان تظاهرات خشم در ترکیه

شنبه 24 شهريور 1403 - 13:00

پیکر شهید عایشه نور ایچی، فعال حقوق بشری آمریکایی ترک تبار، در استانبول ترکیه تشییع نظامی شد، همزمان با تشییع پیکر این بانوی شهید، تظاهرات خشم در چندین شهر ترکیه برگزار شد.

العالم - ترکیه

بنابر گزارش روز شنبه خبرنگار العالم، پیکر عایشه نور ایزگی ایگه، که جمعه گذشته به دست تک‌تیرانداز رژیم اشغالگر قدس در کرانه باختری به شهادت رسید، تشییع شد.

پیکر عایشه نور ایچی، فعال آمریکایی ترک تبار، طی مراسمی باشکوهی، یک هفته پس از شهادتش توسط نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در شهر بیتا در جنوب نابلس، صبح دیروز (جمعه) وارد فرودگاه استانبول شد.

استاندار استانبول و دیگر مقامات محلی این شهر در مقابل تابوت پوشیده شده با پرچم ترکیه برای ادای احترام به صف ایستادند و حاضران پس از قرائت نماز میت پیکر وی را به شهر«ازمیر» منتقل کردند.

تشییع پیکر این شهید مدافع آرمان فلسطین که صبح امروز (شنبه) در استانبول ترکیه تشییع نظامی شد، در زادگاهش شهر ساحلی «دیدیم» درنزدیکی دریای اژه ترکیه نیز برگزار خواهد شد.

تشییع کنندگان و فعالان همبستگی با فلسطین، شعار دعوت به انتقام از حاکم اشغالگر سر دادند و به دلیل جنایت و نسل‌کشی در فلسطین خواستار انتقام از طریق مسیر قانونی یا راه‌های دیگری از جمله اعمال زور برای مهار اشغالگر و جلوگیری از ارتکاب جنایات بعدی شدند.

این اولین بار نیست که فعالان ترکیهای توسط رژیم اشغالگر اسرائیل هدف قرار می‌گیرند.

تشییع باشکوه مردمی نشان داد که خون شهیدانی همچون عایشه نور ایزگی ایگه روزی برای دفاع از آرمان فلسطین به ثمر خواهد نشست.

پربیننده ترین خبرها