ارتش صهیونیست:‌ نمی‌توان همه اسرا را از غزه بازگرداند/ نمی‌دانیم جنگ کی تمام می‌شود

ارتش صهیونیست:‌ نمی‌توان همه اسرا را از غزه بازگرداند/ نمی‌دانیم جنگ کی تمام می‌شود
يکشنبه 25 شهريور 1403 - 09:49

رئیس ستاد ارتش اشغالگر گفت: ارتش به هر طریقی برای بازگرداندن اسیران تلاش می‌کند، اما در عملیات نظامی نمی‌تواند همه آنها را بازگرداند.

العالم - فلسطین اشغالی

"هرتزی هالوی" رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به خانواده‌های سربازانی که توسط مقاومت فلسطین در باریکه غزه اسیر شده‌اند، اعتراف کرد که بازگرداندن اسرای بازداشت‌شده در غزه با گذشت زمان دشوارتر و پیچیده‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتش اشغالگر برای جمع‌آوری اطلاعاتی درباره اسرای غزه با خطرات بزرگی مواجه است، گفت" تا زمانی که با حماس در مورد گروگان‌ها توافقی حاصل نشود، تمام تلاش خود را برای بازگرداندن هر چه بیشتر آنها به کار می‌گیریم".

این در حالی است که اسرائیل حداقل 9500 فلسطینی را در زندان‌های خود اسیر کرده و تخمین زده می‌شود که 101 اسرائیلی نیز در اسارت مقاومت در باریکه غزه هستند. حماس پیشتر از کشته شدن ده‌ها نفر از این اسرا در اثر حملات جنگنده‌های ارتش صهیونیست خبر داده است.

هالوی در پاسخ به سؤال نمایندگان خانواده‌های زندانیان در مورد موعد پایان جنگ غزه گفت: "نمی‌دانم چه زمانی جنگ پایان می‌یابد و ارتش هم در دستیابی به این هدف نزدیک نیست".

به گزارش کانال 12، خانواده‌های زندانیان اسرائیلی از اینکه فشار نظامی در غزه منجر به مرگ بستگان آنها شود، ابراز نگرانی کردند و گفتند بیم آن دارند که فرزندان‌شان به سرنوشتی مانند آن شش زندانی که اجسادشان اخیرا پیدا شده، دچار شوند.

گفتنی است خانواده‌های بازداشت‌شدگان و نیز بسیاری از مقامات صهیونیستی، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم را متهم کرده‌اند که از ترس فروپاشی کابینه‌اش، در روند دستیابی به توافق با حماس برای آتش‌بس و مبادله اسرا مانع‌تراشی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها