تحلیل رسانه های اسرائیلی..

15 دقيقة وحشت در فلسطین اشغالی+ فیلم و عکس

يکشنبه 25 شهريور 1403 - 13:20

پس از شنیده شدن آژیر هشدار صبح امروز در قلب فلسطین اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد موشکی که از یمن شلیک شده، در "منطقه‌ای باز" فرود آمده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه 12 رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ارتش در حال بررسی دلیل عدم شناسایی موشک و انهدام آن توسط سامانه‌ها است، گفت: پدافند هوایی در رهگیری موشک منشأ یمن که در منطقه غیر مسکونی نزدیک فرودگاه در مرکز "اسرائیل" سقوط کرده، ناکام مانده است.

اتحادیه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کر: قطعاتی از یک موشک رهگیر در ایستگاه قطار "باتی مودیعین" سقوط کرده است.

.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد "موشک بالستیکی که از یمن شلیک، و در منطقه‌ای نزدیک "مودیعین" منفجر شده مسیری در حدود 2000 کیلومتر طی کرده است. با توجه به اینکه زمان لازم برای رسیدن آن به هدف حدود 15 دقیقه است، اما برای شناسایی و رهگیری موفقیت‌آمیز آن زمان بسیار زیادی وقت برده است.

این رادیو افزود: به نظر می‌رسد که موشک توسط سامانه‌ها شناسایی شده است، اما سوال اینجاست که این شناسایی در چه مرحله‌ای اتفاق افتاده است؟ و با توجه به اینکه تعدادی موشک رهگیر چه از سامانه هاتز و چه از گنبد آهنین به سمت این موشک شلیک شده، آیا زمان برای موفقیت در رهگیری آنهم در زمانی‌که صحبت از موشک بالستیک سنگین و دوربرد است، گذشته و دیر شده بود؟

در این میان رسانه‌های عبری گزارش دادند که برای نخستین بار در تاریخ اسرائیل است که اینچنین هزینه هنگفتی برای یک موشک یمنی هزینه می‌شود.

روزنامه عبری "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی با این عنوان "یک موشک یمنی کل کشور را بیدار کرده است" نوشت: "موشک یمن دو میلیون اسرائیلی را به پناهگاه‌ها فرستاد و 9 نفر را زخمی کرد و به ایستگاه قطار نیز آسیب وارد نمود و ترکش‌های آن هم در نقاط دیگری در منطقه مودیعین فرود آمد.

کانال 12 تلویزیون عبری گزارش داد: اینجا امروز صبح یک اتفاق غیرمنطقی برای سامانه پدافند هوایی نیروی هوایی رخ داده است. آژیر خطر در مرکز "اسرائیل" و حدود 20 شهرک در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمده و انفجارهای مهیبی در سراسر منطقه شنیده شده است و ارتش می‌گوید که این انفجارها ناشی از رهگیری و اصابت موشکی است که شلیک شده است و دستورالعمل‌های حفاظتی برای ساکنان تغییر نکرده است.

پربیننده ترین خبرها