یک عضو کنست رژیم صهیونیستی خواستار اشغال نوار امنیتی لبنان شد

یک عضو کنست رژیم صهیونیستی خواستار اشغال نوار امنیتی لبنان شد
يکشنبه 25 شهريور 1403 - 17:00

آریل کلینر، نماینده اسرائیلی کنست (پارلمان) از حزب لیکود، اشغال نوار امنیتی لبنان را که به رودخانه لیتانی می رسد، خواستار شد.

العالم - لبنان

"کلینر" روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه معاریو گفت: "ما باید به مفهوم در اختیار گرفتن موقعیت های زمینی، در جنوب، شمال و در سراسر این سرزمین بازگردیم".

آریل کلینر به همراه هیئتی در دیدار با "لابی برای سرزمین اسرائیل" که یک گروه فشار پارلمانی توسعه طلب و خواهان اشغال بیشتر مناطق از سوی رژیم صهیونیستی است، مساله اشغال بیشتر سرزمین های لبنان را برای مقابله با تهدید این رژیم در شمال ارائه کرد.

این نماینده کنست خواستار بازگشت به سیاست ایجاد نوار امنیتی شد و اظهار داشت "این واقعیت نمی تواند ادامه یابد و تنها نتیجه ای که نمی توان نادیده گرفت این است که مرزهای فعلی در شمال (از سمت لبنان) مرزهای ناپایدار هستند و نمی توانند امنیت ساکنان صهیونیست های شمال را تامین کنند".

وی در پایان ادعاهای خود گفت "تا زمانی که لبنان یک کشور متخاصم است و تا زمانی که یک واقعیت حزب الله در طرف مقابل ما وجود دارد و این واقعیتی است که ما در حال حاضر در آن هستیم، راهی جز سیطره و کنترل کامل ما وجود ندارد.

پیش از این در خردادماه گذشته نیز، روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" از ایجاد یک نوار امنیتی توسط "اسرائیل" در عمق 5 کیلومتری در خاک لبنان خبر داده بود.

حزب الله لبنان اعلام کرده است که درحمایت از ملت و مقاومت فلسطین حملات خود به رژیم صهیونیستی را تا توقف جنایتگری این رژیم در غزه ادامه خواهد داد.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها