سوء‌قصد دوباره به جان ترامپ، باعث تقویت وی در انتخابات نمی‌شود

سوء‌قصد دوباره به جان ترامپ، باعث تقویت وی در انتخابات نمی‌شود
دوشنبه 26 شهريور 1403 - 11:56

شبکه خبری اسکای تاثیر دومین سوءقصد به جان «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر نتیجه این رقابت‌ها و پیروزی احتمالی وی را معکوس دانست و افزود: این امر نمی‌تواند سبب تقویت موقعیت او شود.

العالم - آمریکا

این شبکه خبری انگلیسی روز دوشنبه گزارش داد: در حالی که تنها هفت هفته تا روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا باقی مانده، این سوال مطرح شده که دومین سوءقصد به جان ترامپ چگونه می‌تواند بر این رویداد تاثیر بگذارد و رای دهندگان ممکن است چه واکنشی نشان دهند؟

اداره تحقیقات فدرال آمریکا دیروز یکشنبه تیراندازی در نزدیکی باشگاه گلف ترامپ را «تلاش برای ترور» خواند و نهادهای آمریکایی از دستگیری یک مظنون به نام رایان وسلی روث خبر دادند.

ترامپ پس از این حادثه در ایمیلی اعلام کرد: در نزدیکی من چند تیر شلیک شد. پیش از آنکه شایعات از کنترل خارج شود، می‌خواهم قبل از هر چیزی بشنوید که من سالم هستم و حالم خوب است. من هرگز تسلیم نمی‌شوم. وی سپس به عمارت خود در مارالاگو فلوریدا بازگشت.

این شبکه خبری یادآوری کرد که ترامپ ۶۴ روز پیش نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا هدف شلیک گلوله قرار گرفت و زخمی شد. اما اکنون تنها هفت هفته مانده به روز انتخابات، این سوال مطرح شده که چگونه یک نقص امنیتی دیگر می تواند انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد. به ویژه آنکه پس از تلاش دوم برای ترور وی، در عرض چند ساعت پیام‌هایی با لینک برای کمک مالی به حامیانش ارسال شد و کلماتی که ترامپ در ایمیل برای شرح وضعیتش آورده بود دست به دست می‌شد.

پس از تیراندازی در باتلر پنسیلوانیا نیز تصاویر وی در رسانه ها با مشت های گره کرده در حالیکه گوشش خونریزی کرده بود، تلاش داشت از وی برخلاف جو بایدن بیمار، مردی قدرتمند به تصویر بکشد.

پس از تلاش نخست برای ترور ترامپ، وی در تمامی هفت ایالت در نوسان پیشتاز شد و بسیاری او را پیروز انتخابات قلمداد کردند. اما اکنون رقابت تغییر کرده است. کامالا هریس به جای بایدن رقیب وی است و فاصله اش در نظرسنجی ها با ترامپ کم شده و در برخی ایالت های کلیدی پیشتاز است.

اسکای نیوز سپس نکته دیگری را مطرح کرده است؛ اینکه ترامپ در مناظره هفته گذشته با هریس هیچ اشاره‌ای به تلاش برای ترور خود نکرد. چراکه تجربه تاریخی نشان می دهد استفاده از چنین اتفاقاتی می‌تواند نتیجه عکس در تقویت چهره یک نامزد انتخاباتی داشته باشد.

این رسانه سپس به جرالد فورد از روسای جمهوری ایالات متحده اشاره می کند که در سال ۱۹۷۵ در فاصله کمی بیش از دو هفته هدف دو ترور قرار گرفت. وی پس آنکه مانند ترامپ اعلام کرد از حضور در انظار دوری نمی‌کند کمی محبوب‌تر شد. اما تنها اندکی بعد محبوبیتش به زیر سطح قبل از سوءقصد کاهش یافت و در نهایت نتیجه را به رقیب واگذار کرد.

پربیننده ترین خبرها