آغاز نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آغاز نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
دوشنبه 26 شهريور 1403 - 12:35

شصت‌وهشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش با حضور نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای عضو در وین گشایش یافت.

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، در این نشست که تا جمعه (۳۰ شهریور ۱۴۰۳) ادامه دارد سفرا، نمایندگان و مقام‌های ارشد کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت دارند.

از جمهوری اسلامی ایران، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این کنفرانس حضور دارد و سخنرانی خواهد کرد. دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیدارهای دوجانبه با همتایان هسته‌ای و مقامات عالی رتبه برخی کشورها با هدف تبادل تجربیات و مباحث مرتبط با صنعت هسته‌ای، از جمله برنامه‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و هیات همراه عنوان شده است.

در حاشیه کنفرانس امسال میزگردها و نشست‌های تخصصی متعددی جریانمحم دارد. کارشناسان صنعت هسته‌ای کشورمان قرار است در بخش رویدادهای جانبی، توضیحاتی را به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره دستاوردها و توانمندی‌ های کشورمان در حوزه ساخت نیروگاه اتمی، راکتورهای تحقیقاتی، چرخه سوخت، فناوری کاربرد پرتوها، ایزوتوپ‌های پایدار و آموزش نیروی انسانی متخصص ارائه کنند.

همچنین در نمایشگاه جانبی این کنفرانس، توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشورمان از جمله در حوزه‌های کاوش ربات، اپلیکیشن‌های ربات در صنعت هسته‌ای، تولید انرژی پاک و پایدار، محصولات رادیودارویی و صنعتی؛ سیستم‌های اندازه‌گیری هسته‌ای و نیز توانمندی‌های ایران در زمینه توسعه فناوری پلاسما در حوزه صنعت، محیط زیست، درمان و سلامت، امنیت غذایی و نیز اقدامات انجام شده در زمینه پسمانداری هسته‌ای توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها