پرسش کاخ سفید از «اسرائیل» درباره حمله به کارمندان سازمان ملل

پرسش کاخ سفید از «اسرائیل» درباره حمله به کارمندان سازمان ملل
جمعه 23 شهريور 1403 - 20:10

کاخ سفید اعلام کرد برای اطلاعات بیشتر در مورد حملات هوایی رژیم اسرائیل که منجر به کشته شدن کارمندان آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل شد، با مقامات این رژیم در تماس است.

العالم - آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد که با مقامات رژیم اسرائیل در تماس است تا اطلاعات بیشتری درباره حملاتی که موجب کشته شدن کارمندان آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) شده است، اطلاعات بیشتری به دست آورد.

به گفته آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) ، ۶ کارمند آنروا پس از دو حمله هوایی به مدرسه ای در مرکز غزه در روز چهارشنبه کشته شدند که این بیشترین تلفات کارمندان آنروا در یک حادثه است.

دست کم ۱۲ فلسطینی دیگر در حمله به مدرسه ای که سازمان ملل که به ۱۲ هزار آواره جنگ پناه داده بود، کشته شدند. شاهدان گفتند که حملات اسرائیل منجر به مثله شدن بدن زنان و کودکان شد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) از کشته شدن یکی از کارکنان خود در کرانه باختری به ضرب گلوله تک تیرانداز اسرائیلی خبر داد.

آنروا اعلام کرد که برای اولین بار طی بیش از ۱۰ سال گذشته است که یکی از کارکنان این سازمان در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت می‌رسد.

اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) پس از عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطین به رهبری حماس، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه از جمله مدارس به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

این درحالی است که اسرائیل اعتراف کرده، پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از نوار غزه برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها