سوتی العربیه درباره رسوایی جنسی در مالزی

سوتی العربیه درباره رسوایی جنسی در مالزی
دوشنبه 26 شهريور 1403 - 14:37

شبکه سعودی العربیه گزارشی درباره دست داشتن گروه اخوان‌المسلمین در مالزی در رسوایی‌های جنسی منتشر کرد که بسیار جنجالی شده است.

العالم- عربستان سعودی

چهارشنبه گذشته، پلیس مالزی بیش از ۴۰۰ کودک را که ظن آن می‌رود مورد سوء‌استفاده و آزار جنسی قرار گرفته‌اند از مراکز اسکان و آموزش وابسته به یک مجموعه تجاری اسلامی به نام "خدمات و تجارت گلوبال اخوان" نجات داد.

شبکه ماهواره‌الی العربیه گزارشی درباره این پرونده در مالزی، منتشر کرد و اینگونه توضیح داد که این مراکز وابسته به گروه اخوان‌المسلمین است.

العربیه به انتشار این گزارش بسنده نکرد و یک پژوهشگری مصری به نام "منیر ادیب" دعوت کرد تا به عنوان یک کارشناس درباره ارتباط این گروهی که آن را "تندرو" توصیف کرده با پرونده تجاوزات جنسی به کودکان در مالزی گفت‌وگو کند.

پایگاه خبری اماراتی "ارم نیوز" نیز با انتشار گزارشی درباره این خبر، به نقل از کارشناسان خود نوشت:‌ رسوایی جنسی اخوان‌المسلمین در مالزی ضربه مهلکی به جاه‌طلبی‌های این گروه بین‌المللی (اخوان المسلمین) در کشورهای جنوب شرقی آسیا زده است.

اما واقعیت این است که "اخوان گلوبال" یک گروه مستقل است که هیچ ارتباطی با جنبش اخوان‌المسلمین ندارد.

"اخوان گلوبال" متعلق به یک گروه اسلامی تندرو به نام "دارالارقم" است که متهم به "انحراف" است و توسط یک روحانی جنجالی به نام "اشعری محمد" تأسیس شده است.

وب‌سایت "الجزیره نت" به نقل از "سید ابراهیم نوح" از نمایندگان پارلمان مالزی و از رهبران حزب حاکم "عدالت خلق" گفته است که اشتباه گرفتن "اخوان جهانی" با اخوان المسلمین "مسخره و توهین‌آمیز" است.

پربیننده ترین خبرها