در پاسخ به سوال خبرنگار العالم؛

پزشکیان:‌ اسرائیل بیخود می‌کند ما را بزند، بزند می‌زنیم

دوشنبه 26 شهريور 1403 - 17:46

رئیس‌جمهوری در پاسخ به خبرنگار شبکه العالم درباره روابط ایران و مصر، گفت:‌ حتما در اولین فرصت ممکن با مسئولان این کشور گفت‌وگو می‌کنیم.

العالم - ایران

"مسعود پزشکیان" در پاسخ به خبرنگار شبکه العالم در خصوص بازگشایی سفارت ایران و مصر و روابط دوجانبه گفت: در رابطه با کشور برادر دوست و مسلمان مصر از خدا می‌خواهیم که با هم رابطه داشته باشیم. در نتیجه در اولین فرصت ممکن با مسئولین وزرا و ریاست جمهور ارتباط برقرار می‌کنیم. من در اول صحبتم گفتم ما مسلمانان با هم برادر هستیم و این را واقعاً از ته قلبم گفتم و شعار نمی‌دهم.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم فرمودند، شیطان بین مسلمانان دعوا انداخته است و باید با خوبی و احسان با یکدیگر صحبت کنیم. ارتباط با کشور برادر و دوست مصر تا جایی که از دست ما بر بیاید استقبال و هماهنگ خواهیم بود و تلاش می‌کنیم اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور گفت: در خصوص هسته‌ای و جدول بندی آن، در دست طرفی است که می‌خواهد صلح کند یا نکند. ما پایبند همین چارچوب‌هایی هستیم که آنها می‌خواهند اما آنها پایبند همان چارچوب‌هایی نیستند که خودشان نوشتند.

وی افزود: نمی‌شود ما عمل کنیم و آن‌ها عمل نکنند و بعد بگویند هر طور که ما می‌خواهیم عمل کنید. ما به آن چهارچوب‌ها عمل کردیم و آنها پاره کردند و اگر می‌خواهند صلح شوند باید به آن‌ها عمل کنند.

پزشکیان گفت: ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما حاضر نیستیم به ما زور بگویند. حاضر نیستیم اسرائیل را تا دندان مسلح کنند و جلوی ما بگذارند و بگویند آن (رژیم صهیونیستی) شما را می‌زند؛ البته بیخود می‌کند؛ بزند و ما هم می‌زنیم.

پربیننده ترین خبرها