واکنش رسانه‌های عبری به حمله موشک یمن به تل‌آویو چه بود؟!

واکنش رسانه‌های عبری به حمله موشک یمن به تل‌آویو چه بود؟!
سه شنبه 27 شهريور 1403 - 10:35

حمله موشکی قهرمانانه نیروهای مسلح یمن به منطقه تل‌آویو در فلسطین اشغالی اندام رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

با وجود تلاش رژیم اشغالگر برای پوشاندن پیامدهای این ضربه دردناک آن هم با تهدید و انکار قدرت های یمن، این رژیم نتوانسته به سوالاتی در مورد میزان و اهمیت تهدیدی که از سوی یمن متوجه اوست پاسخ دهد.

درپی آشکار شدن ناکارامدی سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر موشک یمنی که شهرک نشینان را به شدت به وحشت انداخته، این رژیم تلاش می کند با نشان دادن موشک های مافوق صوت خود ناکامی اش را بپوشاند، اما هنوز نتوانسته علت این ناکامی در تشخیص و مقابله با آن را برای شهرک نشینانش توضیح دهد.

گذشته از آن، به گفته روزنامه عبری کالکالیست، رژیم صهیونیستی در تشخیص موشک های شلیک شده از یمن تنها نیست ونیروهای ائتلاف در دریای سرخ را در کنار خود دارد که با هماهنگی مستقیم با فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا فعالیت می کنند. اما سوالی که این روزنامه مطرح کرد این بود: چرا رژیم صهیونیستی از این ائتلاف هشداری دریافت نکرد؟

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی در توجیه ناکامی خود شکست خورده به طوری‌ که نه می تواند به قدرت های یمن اذعان کند و نه ناکامی خود در برابر موشک مذکور را بپذیرد و این دقیقا بدان معنا است که رژیم صهیونیستی در برابر موشک های یمنی بی دفاع شده است.

روزنامه عبری هاآرتس نیز نوشت:‌ شلیک موشک از یمن با توجه به هشدارهایی که از پیش داده شده بود، امری مورد انتظار بود و با این وجود سیستم دفاعی «اسرائیل» در مقابله با آن ناکام بود و این، نشان دهنده وجود نقص در سامانه های دفاعی «اسرائیل» بوده که امری نگران کننده است.

مجله عبری ایبوک نیز نوشت که شلیک این موشک دستاوردی فناورانه برای نیروهای مسلح یمن به شمار می رود، همانطور که توانستند پهپادی به تل آویو شلیک کنند و درپی آن، یک اسرائیلی را به هلاکت برسانند.

پربیننده ترین خبرها