رئیس پارلمان لبنان اسرائیل را تهدید کرد/ بهایی سنگین در انتظارتان است

رئیس پارلمان لبنان اسرائیل را تهدید کرد/ بهایی سنگین در انتظارتان است
سه شنبه 27 شهريور 1403 - 17:35

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد  «دشمن» اسرائیل می‌داند که اگر به لبنان حمله زمینی کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت

العالم - لبنان

بری در گفت‌وگو با روزنامه محلی الجمهوریه چاپ روز سه‌شنبه، گفت لبنان به تهدیدات اسرائیل حتی در صورت تند شدن لحن آنها عادت کرده و بعید است علیرغم تهدیدات مکرر دشمن مبنی بر تغییر دادن وضعیت شمال ، به لبنان حمله زمینی گسترده ای کند.

بری با اشاره به فرضیه حمله زمینی افزود: ما بسیار تمایل داریم با اسرائیل درگیری رو در رو داشته باشیم زیرا سیار بهتر از بمباران متقابل است . دشمن می داند که اگر بخواهد پیشروی زمینی کند، بهای سنگینی باید بپردازد، بنابراین، چنین انتخابی بعید است ، مگر اینکه بخواهد حماقتی مرتکب شود.

وی خاطرنشان کرد: موشک یمنی که از 2040 کیلومتر عبور کرد و به تل آویو اصابت کرد، باید نتانیاهو را وادارد تا پیش از هرگونه ماجراجویی بی پروا علیه لبنان ، محاسبات خود را به دقت بررسی کند.

بری گفت: اگر پرتاب یک موشک از یمن به سوی رژیم صهیونیستی اینگونه عمل کرده ، اگر موشک ها از مجاورت فلسطین اشغالی شلیک شود چه می شود؟

تهدیدات اسرائیل، اخیرا با توجه به تشدید درگیری‌های نظامی اخیر بین حزب‌الله و اسرائیل در جبهه جنوبی لبنان که از هشتم اکتبر گذشته به بعد ادامه داشته ، در مورد آمادگی اسرائیل برای حل و فصل اوضاع در جبهه جنوبی لبنان برای بازگرداندن ساکنان اسرائیل به شمال افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها