نویسنده صهیونیست:

در صورت گسترش جنگ، چه‌بسا استفاده اسرائیل از سلاح هسته‌ای مطرح شود!

در صورت گسترش جنگ، چه‌بسا استفاده اسرائیل از سلاح هسته‌ای مطرح شود!
چهارشنبه 28 شهريور 1403 - 20:07

یک نویسنده اسرائیلی نسبت به خطر گسترش جنگ غزه به جبهه‌های متعدد مانند لبنان و کرانه باختری، و نیز شعله‌ور کردن جنگ با انصارالله یمن و در بلندی‌های جولان سوریه هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

"یوسی ملمان" در مقاله‌ای که در روزنامه عبری "هاآرتص" منتشر شد، گفت: جنگ در چند جبهه یعنی حضور اسرائیل در غزه، لبنان، کرانه باختری، در برابر موشک‌های یمن و شاید در برابر گروه‌های مسلح در بلندی‌های جولان است.

ملمان افزود: درگیری در مرزهای مختلف مانند جنگ 1948 است که پیش از این در آستانه جنگ شش روزه و در آغاز جنگ یوم کیپور شاهد آن بودیم.

وی افزود: آن زمان برخی پیشنهاد استفاده از سلاح هسته‌ای را دادند که همه دنیا معتقدند اسرائيل به آن مجهز است شاید در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای، چنین ایده‌هایی بار دیگر مطرح شود.

این نویسنده صهیونیست افزود:‌ شاید شما بگویید که گزینه‌ای وجود ندارد. به نظر من و برخی از تحلیلگران، مطمئناً گزینه‌ای وجود دارد که همان برقراری آتش‌بس در غزه و بازگشت همه اسرا.

او خاطرنشان کرد: سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با آسمانی پر از موشک و پهپاد باچالش‌هایی روبه‌رو خواهد شد، در سناریوهای فرماندهی جبهه داخلی هزاران شهروند خانه‌های خود را ترک خواهند کرد، جنگ در چند جبهه‌ تنها گزینه نیست. بلکه گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید بررسی شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها