حمایت سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه سازمان ملل درباره پایان اشغال فلسطین

حمایت سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه سازمان ملل درباره پایان اشغال فلسطین
پنج‌شنبه 29 شهريور 1403 - 11:44

سازمان همکاری اسلامی از تصویب قطعنامه تاریخی در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر غیر قانونی بودن اشغال اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، استقبال کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (28 شهریور ماه) در قطعنامه خود ضمن حمایت از نظر مشورتی دادگاه بین‌المللی لاهه، از رژیم صهیونیستی خواسته است ظرف حداکثر ١٢ ماه به اشغال غیر قانونی اراضی فلسطین پایان داده و شهرک‌های صهیونیست نشین را برچیند.
سازمان همکاری اسلامی عصر دیروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب این قطعنامه بیانگر اجماع بین‌المللی درباره برحق بودن آرمان فلسطین و حمایت ثابت و اصولی خود از حقوق مشروع ملت فلسطین از‌ جمله حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل با حاکمیت مستقل در محدوده چهارم ژوئن سال ١٩٦٧به پایتختی قدس شریف است.
این سازمان از همه کشور‌ها خواست به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کرده و با اتخاذ تدابیر فردی و جمعی رژیم صهیونیستی را مجبور کنند به همه تعهدات خود به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی از‌جمله رای مشورتی دادگاه بین‌المللی لاهه پایبند باشد. این سازمان همچنین خواستار تلاش همه‌جانبه کشور‌ها برای تحقق عدالت و حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.
سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که مساله فلسطین همیشه اولویت اول این سازمان در همه اقدامات و عملکرد‌ها بوده است. همچنین حمایت خود را از دعوت برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل درباره مساله فلسطین و راه‌حل دو کشور اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها