آمریکا علیه آمریکا/ تحقیقات در مورد نقض قوانین توسط دولت آمریکا در رابطه با "اسرائیل"!

آمریکا علیه آمریکا/ تحقیقات در مورد نقض قوانین توسط دولت آمریکا در رابطه با
پنج‌شنبه 29 شهريور 1403 - 17:29

واشنگتن پست گزارش داد " تحقیقاتی در داخل ایالات متحده در ارتباط با انتقال تسلیحات به اسرائیل در حال انجام است که پرسش‌هایی را در مورد پایبندی دولت جو بایدن به قوانین ایالات متحده و بین‌المللی مطرح کرده است.

العالم - آمریکا

این تحقیقات در زمانی انجام می شود که تجاوزات وحشیانه اسرائیل در نوار غزه شاهد تشدید قابل توجهی است و منعکس کننده تنش های فزاینده بین ملاحظات سیاسی و تعهدات قانون بین المللی وحقوق بشری است.

بنا بر ادعای واشنگتن پست نهادهای نظارتی وزارت امور خارجه و وزارت جنگ آمریکا، پنتاگون، در حال آماده شدن برای انتشار نتایج تحقیقات در مورد "نقض های احتمالی دولت آمریکا در ارسال سلاح های آمریکایی به اسرائیل به منظور حمایت از جنگ بر علیه غزه هستند.

در گزارش واشنگتن پست به نقل از مارک هافمن، سخنگوی دفتر بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا، نوشته "این دفتر به زودی نتایج مراحل بازرسی دفتر امور سیاسی-نظامی را منتشر خواهد کرد که بر سیاست ها و برنامه های مربوط به کمک های امنیتی و فروش نظامی به اسرائیل نظارت می کند."

در همین حال، "مولی اف هالپرن"، سخنگوی دفتر بازرسی کل پنتاگون، تصریح کرد "تعدادی از پروژه های مرتبط با کمک های امنیتی آمریکا به اسرائیل همچنان در انتظار نتایج تحقیقات هستند.

این اقدام یا بهتر بگوییم ادعای بی‌سابقه در انجام اینچنین تحقیقاتی آنهم از کشوری که خود دستی بر آتش خونریزی و جنایت در حق بی گناهان سراسر جهان دارد، به گفته ی واشنگتن پست پس از شکایت‌های فزاینده از داخل خود دولت آمریکا صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد صادرات میلیاردها دلار سلاح ممکن است با قوانین فدرال درخصوص ارائه کمک‌های نظامی به کشورهایی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر یا مانع دسترسی بشردوستانه هستند، در تضاد باشد.!!

در این گزارش آمده است که دفتر بازرس کل وزارت امور خارجه به زودی یافته های بازرسی مربوط به دفتر امور سیاسی-نظامی را که بر کمک های امنیتی و فروش نظامی به اسرائیل نظارت می کند، منتشر خواهد کرد.

در همین زمینه، دفتر بازرس کل وزارت جنگ آمریکا نیز تأکید کرده که پروژه‌های متعددی در ارتباط با کمک‌های امنیتی این کشور به اسرائیل وجود دارد که در انتظار اعلام عمومی هستند و همگی آن نشان‌دهنده سطح بی‌سابقه‌ای از بررسی دقیق روابط نظامی بین ایالات متحده و اسرائیل می باشند.

با وجود این، دولت آمریکا اصرار دارد که ادامه انتقال تسلیحات به اسرائیل برای دفاع از خود موجه است!! و این امر آن را در شرایط شرم آوری در برابر انتقادهای روزافزون جامعه جهانی در مورد تجاوزات این رژیم اشغالگر به غزه و تعداد بالای غیرنظامی به شهادت رسیده توسط ارتش آن قرار می دهد.

بر اساس بیانیه های وزارت جنگ اسرائیل، گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده از 7 اکتبر 2023 بیش از 50 هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی به اسرائیل تحویل داده است. این حجم از حمایت ها روابط نظامی نزدیک بین دو کشور را برجسته می کند و سؤالاتی را در مورد تأثیر این سلاح ها بر عملیات نظامی جاری در غزه و خسارات انسانی ناشی از آن ایجاد می کند.

نهاد نظارتی پنتاگون در نظر دارد نتایج تحقیقات در مورد اسکله شناور ایجاد شده توسط ارتش ایالات متحده در سواحل نوار غزه را که به منظور تسهیل در ارسال کمک ایجاد کرده و پس از مدتی کوتاه به بهانهی اوضاع بد جوی با صرف میلیونها دلار آن را حذف نموده، منتشر کند.

روزنامه واشنگتن پست تصریح کرده است که این دو دفتر دریافت نامه‌ای را با امضای ده‌ها کارمند ایالتی در انتقاد از بیش از 30 آژانس آمریکایی و متهم کردن نهادهای نظارتی به عدم اتخاذ تدابیر مناسب در خصوص سیاست صادرات تسلیحات آمریکا اعلام خواهند کرد.

با این حال منتقدان نهادهای نظارتی دولتی در توانایی نتایج تحقیقات آتی برای پاسخگو کردن دولت بایدن در مورد مسائل حساس مربوط به سیاست آمریکا در قبال اسرائیل تردید دارند.

در همین راستا، این روزنامه به این نکته توجه کرد که برخی از متحدان نزدیک به آمریکا مانند انگلیس، کانادا، ژاپن، هلند، اسپانیا و بلژیک اقداماتی را برای محدود کردن ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل آغاز کرده‌اند. .

این اقدامات در نتیجه نگرانی های حقوقی و سیاسی در مورد امکان استفاده از این سلاح ها برای ارتکاب جنایات جنگی صورت می گیرد که نشان دهنده تفاوت آشکار در مواضع بین ایالات متحده و متحدان اصلی آن است.

این اختلاف بین ایالات متحده و متحدانش ممکن است نشان دهنده تغییر موضع جامعه بین المللی در قبال درگیری اسرائیل و فلسطین باشد، زیرا کشورهای غربی با توجه به انتقادات فزاینده از رفتار اسرائیل در غزه، احتیاط بیشتری در ارائه حمایت نظامی از اسرائیل نشان می دهند.

این ممکن است به افزایش فشار بر دولت بایدن برای بازنگری در سیاست خود در قبال اسرائیل و به طور کلی درگیری در خاورمیانه منجر شود.

پربیننده ترین خبرها