شب شعر حمایت از فلسطین در هفته وحدت اسلامی در تهران + فیلم

پنج‌شنبه 29 شهريور 1403 - 20:01

سفارت یمن به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)، شب شعری را با حضور جمع زیادی از شاعران، هنرمندان و یمنی های مقیم ایران در تهران، پایتخت ایران، برگزار کرد.

العالمإيران

همزمان با هفته وحدت اسلامی و ولادت با سعادت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) شب شعری با حضور سفیر یمن، نمایندگان جنبش های حماس و جهاد اسلامی و شماری از شاعران یمنی و محور مقاومت در تالار هنر تهران برگزار شد

"ابراهیم محمد الدیلمی" سفیر یمن در تهران در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: با تداوم تشدید حملات صهیونیست ها در عرصه های مختلف، و برای حمایت از درگیری فلسطین و مجاهدان غزه، تجدید عهد و موضع گیری با این موضوع مهم در حمایت از برادران مجاهدمان ضروری به نظر می رسد و ما معتقدیم که وحدت اسلامی اساسا و در اصل با تمسک به کتاب خداوند متعال و پیروی از راه پیامبر اکرم محمد صلی الله علیه و آله و سلم آغاز می شود.

" ضیف الله احمد السلمان" رئیس اتحادیه شاعران و خوانندگان یمن، گفت: این شب بیانگر وحدت اسلامی بین یمن و ایران از نظر تاریخی است، و این رابطه پیش از این نیز وجود داشت و اکنون از سر گرفته شده است و رابطه میان عبدالملک بدر الدین الحوثی و آیت الله علی خامنه ای است .. همه در یک سنگر در برابر ظالم هستند.

اشعار شاعران درباره تجاوزات به غزه و مردم ثابت قدم آن و نقشی آزادگان بود ، و قصائد نیز شرح کاملی از درد و رنج مردم نوار غزه و زخم های عمیق آنها از جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل است را در بر می گرفت..

عبدالسلام المتمیز شاعر یمنی گفت: امروز شاعران اسلامی زیادی را داریم که شهرت و نقش زیادی دارند، اما متأسفانه در حد مطلوب و در سطح جنایت کنونی غزه و در سطح مسئولیتی که امروز بر دوش این ملت گذاشته ، نیست.

ابراهیم عبدالله الدیلمی، شاعر یمنی نیز به نوبه خود گفت: شعر به خودی خود یک جبهه رسانه ای بزرگ در آموزش و آگاهی مردم از اهمیت موضوع فلسطین در زندگی مردم عرب و اسلامی است.

این شب شعر از جهت بیان احساسات و عواطف صمیمانه شاعران و سخنان آگاهانه و رسا در حمایت از آرمان فلسطین و تأکید بر ضرورت وحدت اسلامی و مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل متمایز و ویژه بود.

پربیننده ترین خبرها