جنگ غزه در روز ۳۵۰؛ قطع عمدی برق برای تحقق نسل‌کشی فلسطینیان

جنگ غزه در روز ۳۵۰؛ قطع عمدی برق برای تحقق نسل‌کشی فلسطینیان
جمعه 30 شهريور 1403 - 08:35

ارتش رژیم صهیونیستی برای ٣۵٠مین روز پیاپی، همچنان به بمباران مناطق مختلف باریکه غزه و ارتکاب انواع جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی به اشکال مختلف ادامه می‌دهد.

ا‌لعالم - فلسطین اشغالی

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائيل به ارتش این رژیم دستور داده است که روش توزیع کمک‌های بشردوستانه به غزه را تغییر دهند تا به زعم وی این کمک‌ها به‌دست جنبش حماس نیفتند. وی خواستار نظارت انحصاری ارتش این رژیم بر توزیع کمک‌های بشردوستانه در مناطق مشخص شده تحت اشغال شده است.

از سوی دیگر، جنبش حماس در واکنش به پیشنهاد جدیدی که صبح روز پنج‌شنبه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی مطرح‌ شد، اعلام کرد رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را به دولت آمریکا تحویل داده است. در این پیشنهاد، آزادی همه اسرای رژیم اشغالگر در یک مرحله، در ازای ایجاد به‌اصطلاح "گذرگاه امن" برای خروج "یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی حماس از غزه مطرح‌ شده است.

"غازی حمد" عضو هیئت مذاکره کننده حماس به العربی الجدید گفت که حماس به جز پیشنهاد "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا که در دوم ژوییه مطرح‌ شده است، هیچ پیشنهاد جدیدی را در غزه نمی‌پذیرد.

در وقوع فجایع خونین در لبنان، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که نمی‌خواهد هیچ یک از طرفین دست‌به‌کاری بزنند که اوضاع را از این هم وخیم‌تر کند و دستیابی به آتش‌بس در غزه را دشوارتر کند.

قطع عمدی برق در غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه اعلام کرد تاریکی و قطع برق عمدی در باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی در حدود یکسال گذشته ابزاری برای نسل‌کشی بوده و فاجعه‌ای است که پیامدهای بلندمدت برای ابعاد مختلف زندگی دارد که حدود 2.3 میلیون فلسطینی را در شرایط ویرانگری قرار داده است.

فلسطین قطع برق در نوار غزه اقدامی بی سابقه در تاریخ جنگ‌ها بوده که ناشی از تصمیمی سیاسی برای نابودی فلسطینیان است و تنها به خصومت با مردم این منطقه مربوط نمی‌شود.

این سازمان بین‌المللی ادامه داد رژیم صهیونیستی خطوط انتقال برق را مختل نموده که باعث عدم انتقال 120 مگاوات برق از ابتدای جنگ شده و علاوه بر آن از ورود سوخت به این منطقه جلوگیری کرده که باعث توقف کار ایستگاه‌های تولید برق نیز شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است اشغالگران صهیونیست به این محدودیت‌ها اکتفا نکرده بلکه حملات گسترده و سازمان‌دهی شده به منابع انرژی جایگزین غزه به ویژه سامانه‌های تولید برق خورشیدی در پشت بام‌های ساختمان‌های عمومی و خصوصی انجام داده است که از جمله آنها بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و مراکز خرید بوده است در حالی که هیچ خسارت امنیتی یا نظامی برای اشغالگران نداشته است. این رویه حاکی از وجود سیاستی روشمند برای نابودی تمام منابع برق است که هدف آن غرق کردن غزه در تاریکی کامل است.

گزارش لحظه به لحظه از ۳۵۰مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

11:44 | دبیرکل کتائب سیدالشهدا عراق خطاب به سید حسن نصرالله: ما منتظر اشاره شما هستیم تا جبهه جنوب لبنان را از نیروهایمان پر کنیم

دبیرکل کتائب سیدالشهدا عراق در پیامی به سید حسن نصرالله اعلام کرد: ما منتظر یک اشاره شما هستیم تا دروازه انتظار را به روی دریایی از مردان بگشاییم تا شما سیلی از نیروهای عراقی را در مرزهای لبنان و سنگرها دریافت کنید.

11:20 | هشدار مسکو به رژیم صهیونیستی/ انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است

وزارت خارجه روسیه: ما اقدامات تروریستی رخ داده در لبنان را محکوم می‌کنیم که می‌تواند منجر به یک جنگ همه‌جانبه شود.

بمب‌گذاری در پیجرها در لبنان نوع کاملا جدیدی از حمله تروریستی است. آغاز عملیات نظامی گسترده اسرائیل در لبنان عواقب جدی خواهد داشت و باید از آن اجتناب کرد.

10:56 | شهادت یکی دیگر از اعضای حزب‌الله لبنان

مقاومت لبنان اعلام کرد شهید «یوسف محمد السید» در جنوب لبنان به شهادت رسید.

10:44 | یادداشت مفتی عمان در تجلیل از قدرت نظامی انصارالله

تمجید مفتی عمان در شبکه اجتماعی ایکس از توانمندی‌های نظامی جنبش انصارالله یمن، واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

10:37 | گوشه‌ای از خسارت وارده به شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه حمله موشکی حزب الله

10:29 | فایننشال تایمز:‌ رژیم صهیونیستی مدل جنگ با لبنان را بررسی می‌کند

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منبعی نوشت که پاسخ رژیم صهیونیستی به توقف مذاکرات به این دلیل است که حزب‌الله را به سمت جنگی سوق بدهد که از آن طریق، تاوان حمایت از غزه را بپردازد.

10:04 | حمله دوباره رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

در ادامه تبادل آتش در مرز جنوبی لبنان و شمال فلسطین اشغالی، المیادین از حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه شهرک «بیت لیف» در جنوب لبنان خبر داد.

09:26 | حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق

رسانه‌های سوریه گزارش دادند در حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در مسیر فرودگاه بین المللی دمشق یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

09:22 | تیراندازی به اتوبوس شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک دستگاه اتوبوس شهرک نشینان در نزدیکی شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری هدف تیراندازی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این اتوبوس در نزدیکی شهرک «دوتان» واقع در کرانه باختری هدف حمله تیراندازی قرار گرفته و نیروهای ارتش به مکان این اعزام شدند.

هنوز از تلفات جانی این حادثه گزارشی منتشر نشده است ولی گزارش ها حاکی است که خسارتی به این اتوبوس وارد شده است.

09:13 | تلگراف:‌ افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

انفجار پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی اعضای حزب‌الله در لبنان، که اسرائیل و عوامل آن پشت این جنایات تروریستی قرار دارند، تمرکز رسانه‌های بین‌المللی را بر فهرستی از اقدامات و مهارت‌های خرابکارانه سازمان‌های جاسوسی این رژیم متمرکز کرده است.

جزئیات بیشتر

09:05 | بالگردهای رژیم صهیونیستی برای اولین‌بار در چند ماه گذشته تا عمق 7 کیلومتری لبنان نفوذ کرده‌اند

۷

این تبادل آتش میان دو طرف در یک‌سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

08:56 | رنجِ ابدی کودکانِ غزه گاهی این چنین است...

رج

08:51 | شمار تلفات حمله تروریستی به مرکز آموزش نظامی در مالی از 70 نفر گذشت

آمار تلفات حمله گروهک تروریستی وابسته به القاعده در کشور مالی از 70 تن فراتر رفت.

شبه‌نظامیان JNIM وابسته به القاعده روز سه‌شنبه یک مرکز آموزشی پلیس و یک فرودگاه در باماکو حمله کردند و سپس مسئولیت آن بر عهده گرفتند.

08:47 | فوری: حمله موشکی از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی

منابع لبنانی: چندین موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه صهیونیستی در شهرک المطله در الجلیل، شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

08:25 | شهادت 8 فلسطینی در بمبارانِ امروزِ النصیرات

منابع پزشکی اعلام کردند که در حمله توپخانه ارتش اشغالگر صهیونیستی به گروهی از فلسطینیان در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، 8 فلسطینی شهید و شماری هم زخمی شدند.

08:07 | رویترز : مقام‌های لبنانی در نامه‌ای که به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده‌اند خاطرنشان کرده‌اند که دستگاه‌ها قبل از رسیدن به لبنان بمب‌گذاری شده بودند.

07:59 | ترامپ: اگر من پیروز نشوم اسرائیل از نقشه محو می‌شود

نامزد حزب جمهوری‌خواه بار دیگر مدعی شد چنانچه در انتخابات ماه نوامبر به پیروزی نرسد، اسرائیل محو خواهد شد.

وی همچنین حمله ۷ اکتبر به اسرائیل را «بدترین حمله به مردم یهود بعد از هولوکاست»، توصیف کرد و مدعی شد اگر او رئیس‌جمهور بود این حمله رخ نمی‌داد./فارس

07:43 | ای‌بی‌سی نیوز: اسرائیل در ساخت پیجرهای منفجرشده در لبنان دست داشت

شبکه خبری ای‌بی‌سی به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی گزارش داد اسرائیل در ساخت پیجرهایی که در هفته جاری در لبنان منفجر شدند دست داشته است.

07:20 | نشست وزیران خارجه آمریکا و 4 کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمريكا روز پنجشنبه در راه بازگشت از مصر چند ساعتی در فرانسه توقف کرد و در نشستی با همتایان اروپایی خود به بررسی آخرین تحولات خاورمیانه، به‌ویژه انفجارها در لبنان، پرداخت.

در این نشست که در پاریس برگزار شد، علاوه بر بلینکن، دیوید لمی وزیر امور خارجه انگليس، آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه ایتالیا، استفان سژورن وزیر امور خارجه فرانسه، و گونتر ساتر مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان، حضور داشتند.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، مقام‌های حاضر در این نشست طرفین درگیر در خاورمیانه را به خویشتن‌داری و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه، به‌ویژه در لبنان، دعوت و همچنین بر ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تاکید کردند./ رصد

04:58 | آتش‌سوزی گسترده در شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی در پی حملات موشکی حزب الله

یثبب

04:42 | پادگان‌ها و پایگاه‌های اسرائیلی زیر آتش حزب‌الله

حزب‌الله با انتشار شانزده بیانیه از حملات متنوع امروز خود به مواضع صهیونیستی خبر داد.

حمله‌ پهپادی به مقر توپخانه دشمن در بیت‌هلل و جایگاه استقرار افسران و سربازان اسرائیلی.
حمله به پایگاه‌ها و پادگان‌های رامیا، زرعیت، حانیتا، میتات، مقر فرماندهی لشکر حرمون ۸۱۰ در معالیه گولانی، المالکیه، السماقه، متولا، یعرا، ادمیت و لیمان.

پربیننده ترین خبرها