افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند
جمعه 30 شهريور 1403 - 09:01

انفجار پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی اعضای حزب‌الله در لبنان، که اسرائیل و عوامل آن پشت این جنایات تروریستی قرار دارد، تمرکز رسانه‌های بین‌المللی را به فهرستی از اقدامات و مهارت‌های خرابکارانه سازمان‌های جاسوسی این رژیم متمرکز کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه "تلگراف" گزارشی با عنوان "راز قدرت رعب‌آور موساد توسط افسران اطلاعاتی سابق اسرائیل" منتشر کرده، و حادثه انفجار دستگاه‌های پیجر و بی‌سیم در لبنان را داستانی عجیب و ترسناک در دنیای جاسوسی دانسته است، آنقدر که در فیلم‌های سینمایی هم قابل تصور نیست.

"افنر افراهام" کسی که مدت ۲۸ سال در سازمان جاسوسی موساد خدمت کرده و هم اکنون در فیلم‌های هالیوودی با موضوع موساد فعالیت می‌کند گفته:‌ استفاده ما از نتایج این حادثه به معنی دست داشتن ما در آن نیست. موضوع این است که این عملیات شگفت‌انگیز، بسیار خلاقانه و خارق‌العاده بوده است، به طوری‌که هیچ کس جز آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا یا دستگا اطلاعاتی انگلیس یا موساد قادر به انجام آن نیست. چرا که انجام این کار دیوانه‌کننده نیازمند حمایت حکومت، نفوذ و سرمایه است.

افراهام بر این نکته نیز تاکید کرد که حیات موساد مانند "جیمز باند" نیست بلکه بسیار خاکستری است. به عقیده او، موساد برخلاف آژانس‌های اطلاعاتی جهانی دیگر دو قدرت اصلی دارد:

  • نخست اینکه یهودی‌ها از همه جای دنیا جمع شده‌اند و در مکان های جغرافیایی مختلفی ریشه دارند، لذا قادر به صحبت کردن به زبان‌های مختلف هستند. او گفت: خانواده من از عراق آمده‌اند و من می‌توانم به عربی صحبت کنم، لذا در لبنان با موساد همکاری کردم.
  • دوم اینکه دستگاه موساد طی سالیان درازی از درگیری ایجاد شد و این درگیری برای بقا از موساد دستگاهی قوی ساخته است.

به ادعای اید کامینگ، دستگاه اطلاعاتی رژیم اسرائیل هم مثل اتحاد شوروی، آمریکا و انگلیس که طی جنگ سرد صاحب نوآوری شدند، طی این سالیان توانست به خلاقیت دست پیدا کند تا بتواند از راه‌های غافلگیر کننده به اهداف خود دست یابد. عمده این راه‌ها فوق سری هستند اما قضیه پیجرها بسیار فراتر از تصوری بود که از قدرت موساد وجود داشت.

اید به نقل از یک افسر سابق این رژیم نوشت: فرصت زمانی برای موساد به‌وجود آمد که حزب‌الله برای اجتناب از هک یا ردیابی شدن در گوشی، اقدام به خرید دستگاه پیجر کرد، اما این دستگاه نیز به راحتی قابل هک شدن است.

در پایان این گزارش آمده است: با شوکی که توان رعب‌آور اسرائیل در فناوری به دنیا وارد کرده، اکنون مردم در "اسرائیل"، لبنان و مناطق دیگر این سوال را مطرح می‌کنند که این مسئله به کجا ختم خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها