آمریکا می‌تواند گوشی‌های هوشمند صادراتی به روسیه را بمب‌گذاری کند؟

آمریکا می‌تواند گوشی‌های هوشمند صادراتی به روسیه را بمب‌گذاری کند؟
جمعه 30 شهريور 1403 - 13:10

پایگاه خبری "نیوز ری" روسیه می‌گوید که انفجارهای اخیر در دستگاه‌های پیجر و بی‌سیم در لبنان از بوجود آمدن نوع جدیدی از جنگ خبر می‌دهد.

العالم ـ‌ اروپا

این پایگاه خبری ضمن مطرح‌کردن نظر برخی کارشناسان روسیه‌ای، پرسش‌هایی درخصوص احتمال دست داشتن آمریکا در این جنایت مطرح کرد.

نویسندگان در این گزارش به احتمال وقوع رویداد مشابه برای گوشی‌های موبایلی اشاره کردند که وارد روسیه می‌شوند. آنها تاکید کرده‌اند که دولت روسیه باید اقدامات لازم برای جلوگیری از حملات مشابه را انجام دهد.

در این گزارش آمده است: امکان دارد گوشی‌های موبایل هوشمند وارداتی به روسیه از دولت‌های غربی بمب‌گذاری شوند، لذا باید به وجود چنین خطر احتمالی توجه داشت و تمامی گوشی‌های وارداتی را بررسی کرد.

روسیه باید تولید داخلی دستگاه‌های دیجیتال را تقویت کرده تا بتواند امنیتی نسبی برای خود ایجاد کند، چرا که چنین تهدید‌هایی به‌شدت جدی هستند و لازم است این مسئله در سطح شورای امنیت روسیه مورد‌بحث قرار گیرد.

این مقاله هشدار داد که باتری‌های تلفن‌های همراه نیز می‌تواند خطری مشابه به همراه داشته باشد: این سلاحی بسیاری مخوف است که می‌توان آن را با بمب هسته‌ای مقایسه کرد. هرچه باتری دستگاه بزرگ‌تر باشد انفجار ناشی از آن نیز بزرگ‌تر است و می‌تواند به فوت فرد حامل آن منجر شود. حتی باتری لیتیومی موجود در خودرو‌های برقی نیز قابلیت این انفجار را دارند.

پربیننده ترین خبرها