حملات سنگین حزب‌الله به فلسطین اشغالی+ فیلم

حملات سنگین حزب‌الله به فلسطین اشغالی+ فیلم
جمعه 30 شهريور 1403 - 16:04

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌های جداگانه‌ای از حمله موشکی به پایگاه مهم پدافندی و موشکی رژیم صهیونیستی و حمله به منطقه "تل‌حای" در "کریات شمونا" خبر داد.

العالم - لبنان

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله، ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حملات اسرائیل به روستاهای استوار و منازل در جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز جمعه بیستمم سپتامبر ۲۰۲۴، پایگاه مهم پدافندی و موشکی وابسته به فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی در پادگان "بیریا" را با کاتیوشا هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که با موشک کاتیوشا در پادگان "کیلع" مقر یگان پدافندی و موشکی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

در بیانیه دوم حزب الله آمده است که مقر یگان پدافندی و موشکی در پادگان کیلع و مقر فرماندهی تیپ زرهی جمعی لشکر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان "العلیقه" با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین با اشاره به حمله به پایگاه مهم العلیقه اعلام کرد که این اولین بار است که این پایگاه در "کتسرین" در جولان اشغالی هدف قرار می گیرد.

این پایگاه در بیست کیلومتری از مرز واقع شده و مقر فرماندهی تیپ ۱۸۸ جمعی لشکر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی است.

همزمان کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۰ تیم آتش نشانی به "صفد" و شهرک "اورتال" در جولان اشغالی به دنبال حمله موشکی حزب الله عازم شده اند.

حزب‌الله همچنین یک خودرو متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است؛ در پی این عملیات چند صهیونیست زخمی شده‌‎اند که حال تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، در پی هدف قرار گرفتن خودرو ارتش رژیم صهیونیستی با موشک‌های هدایت‌شونده در مرز با لبنان، ۱۵ زخمی گزارش شده و تعدادی آمبولانس و بالگرد برای انتقال مجروحان اعزام شده‌اند.

درپی این عملیات‌ها، مقر توپخانه رژیم صهیونیستی در نافیه‌زیف، مقر تیپ ۸۱۰ رژیم صهیونیستی در پایگاه "جبوشیت"، مقر "گردان السهل" در پایگاه "بیت‌هیلل" و پایگاه "بیاض‌بلیدا" هدف قرار گرفتند.

پایگاه المرج هدف قرار گرفت

حزب‎الله با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد: محل استقرار نظامیان دشمن اسرائیلی را در پایگاه "المر"ج هدف قرار دادیم؛ این عملیات باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر شد.

در همین حال رسانه‌های عبری گزارش دادند: در نتیجه شلیک موشک‌های هدایت‌شونده حزب‌الله دست‌کم یک سرباز اسرائیلی کشته و تعدادی دیگر به شدت زخمی شدند.

بالگرد

۱۰ آمبولانس و یک بالگرد نظامی رژیک صهیونیستی، نظامیان زخمی را از مرز با لبنان منتقل می‌کنند.

درگیری و تبادل آتش در چند نقطه از مرز شمالی اراضی اشغالی با لبنان در جریان است.

پربیننده ترین خبرها