تحلیلگر سیاسی: پاسخ حزب‌الله شدید‌تر از همیشه خواهد بود

جمعه 30 شهريور 1403 - 18:01

پژوهشگر مسائل سیاسی گفت که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، نقض قواعد درگیری است. پیشتر حملات به مواضع نظامی در مرز‌ها منحصر می‌شد. پاسخ حزب‌الله به این جنایات بزرگ‌تر از هر زمان دیگر خواهد بود.

العالم - لبنان

"حکم امهز" تحلیلگر مسائل استراتژیک به شبکه خبری العالم گفت که رژیم صهیونیستی با جنایت انفجار پیجرها و حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، شروع به نقض قواعد درگیری کرده است. حمله این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت، در‌ واقع عملیات ترور در منطقه‌ای موسوم به "القائم" است. این منطقه به "مجتمع سید الشهدا" محل برگزاری مراسم‌های اصلی حزب الله نزدیک است.

وی افزود اطلاعات موجود تا کنون نشان می‌دهد که یک فروند پهپاد، آپارتمانی را هدف قرار داده است. اطلاعات بیشتری در دست نیست.

وی در ادامه گفت که برخی رسانه‌ها به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این عملیات یک "عملیات تروریستی دقیق" در منطقه‌ای بیروت بوده است و باید منتظر موضع‌گیری حزب‌الله باشیم.

امهز خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اوضاع هر چه بیشتر متشنج کرد. این رژیم می‌خواهد در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، منطقه را به جنگی گسترده بکشاند. وی گفت که نتانیاهو و کابینه جنگ‌طلبش با استفاده از شرایط موجود و دو نکته اساسی، به‌دنبال تشدید درگیری هستند؛ آنها می‌دانند که آمریکا درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری خود است لذا فرصتی برای اعمال فشار بر این رژیم ندارند. آمریکایی‌ها به‌ظاهر از تلاش برای جلوگیری از وقوع جنگ حرف می‌زنند در‌حالی‌که در عمل خود شریک جنگ رژیم هستند و این یعنی اینکه "اسرائیل" بدون چراغ سبز امریکا هیچ کاری نمی‌کند.

این تحلیلگر سیاسی درباره اینکه ایا حوادث امروز پیش درآمد جنگی سنگین و تمام‌عیار است گفت جنایتی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است، جو را برای وقوع جنگ آماده کرد. در‌حالی‌که حزب الله هرگز هیجانی و حساب نشده کاری نمی‌کند چون می‌داند که با دشمنی قدرتمند که از حمایت خارجی برخوردار است، طرف است. لذا همانطور که "سید حسن نصر الله" دبیرکل حزب الله لبنان گفت جنگ برد و باخت دارد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی حتما پاسخ جنایات خود را خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد که جنایت اخیر رژیم صهیونیستی روند عملیات‌های حزب الله را تسریع کرده است و پاسخ این جنایات این بار بزرگتر و شدید‌تر و متفاوت‌تر از هر زمان دیگری است.

پربیننده ترین خبرها