بوحبیب: جنایات اخیر اسرائیل در لبنان مصداق بارز تروریسم است

بوحبیب: جنایات اخیر اسرائیل در لبنان مصداق بارز تروریسم است
شنبه 31 شهريور 1403 - 00:16

وزیر خارجه لبنان در نشست شورای امنیت حملات رژیم صهیونیستی از طریق دستگاه‌های الکترونیکی مثل پیجر را مصداق بارز تروریسم خواند.

العالم - لبنان

عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان که در نشست شورای امنیت درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان شرکت کرده است از شورای امنیت به خاطر درک اهمیت حملات الکترونیکی اسرائیل و بزرگی تاثیرات آن تشکر کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود در نشست شورای امنیت گفت، اگر این اقدام تروریستی مورد توجه شورای امنیت سازمان ملل قرار نداشته باشد و عامل آن ناشناخته بماند، اعتبار این شورا به شدت در خطر است.بو حبیب اضافه کرد، آیا هدف قرار دادن کل مردم در شهرها، بازارها، مغازه ها و خانه هایشان تروریسم نیست؟

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد، حمله اسرائیل بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی لبنان را در وضعیت اضطراری بی‌سابقه‌ای قرار داده و ظرفیت آنها را به پایان رسانده است.توسل به بمباران دسته جمعی و خائنانه هزاران دستگاه ارتباطی یک روش مبارزه است که از نظر وحشیگری و رعب و وحشت بی سابقه است.

وی تاکید کرد، آنچه رخ داده، تروریسم محض و نقض قوانین بین‌المللی است که بدون شک در زمره جنایات بین المللی قرار می‌گیرد.

بو حبیب همچنین گفت، نمی‌توان اجازه داد اسرائیل به فرار از مجازات و پاسخگویی ادامه دهد چرا که این ماجراجویی ممکن است به یک جنک فراگیر منطقه ای منجر شود.

وزیر خارجه لبنان همچنین هشدار داد، اسرائیل بداند که نمی‌تواند آوارگان خود را به زور اسلحه به شهرکهایشان باز ‌گرداند و اگر حملات خود را گسترش دهد، کسانی را که هنوز آواره نشده‌اند، آواره خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها