عبور دشمن از خطوط قرمز؛ مقاومت وارد عملیات واکنشی فشرده در امتداد مرزها شده است

عبور دشمن از خطوط قرمز؛ مقاومت وارد عملیات واکنشی فشرده در امتداد مرزها شده است
شنبه 31 شهريور 1403 - 10:22

سومین تنش علیه حومه بیروت و ترور فرمانده شهید ابراهیم عقیل به این معناست که دشمن اسرائیلی از خطوط قرمز عبور کرده و شایسته است نیروهای حزب الله نیز به نحو مقتضی با آن برخورد کند، در چنین شرایطی تشدید تنش مقاومت با رژیم صهیونیستی طی دیروز به وضوح نشان داد که این نیرو وارد عملیات واکنشی فشرده ای در امتداد مرزهای خود با این رژیم شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری «الجزیره» در گزارشی به تحليل و بررسی اِنگاره سه مرحله ای تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان از نگاه نویسنده و تحلیلگر سیاسی مشهور لبنانی، توفیق شومان، باعنوان "لبنان بدون تهاجم به سوی یک جنگ تمام عیار پیش می رود" پرداخت.

دراین مقاله آمده است، رژیم صهیونیستی حملات تجاوزکارانه خود به خاک لبنان را برای سومین بار از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تشدید کرد و شامگاه جمعه (دیروز) حومه جنوبی بیروت را مجددا هدف قرار داد، و به سمت یک ساختمان مسکونی در محله «القائم» که مملو از ساختمان های مسکونی و مغازه های تجاری بود 3 موشک شلیک کرد.
بر اساس آنچه وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد، این حمله 14 شهید و بیش از 66 زخمی برجای گذاشت.
از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگنده های نیروی هوایی این رژیم یک نشست نظامی حزب الله را هدف قرار داده و شهیدابراهیم عقیل، مسئول عملیاتی این حزب را ترور کرده است.
لازم به ذکر است که این ترور وحشیانه در چارچوب تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و در پی انفجار پیجرها و دستگاه‌های بی‌سیم انجام شد؛که منجر به شهادت 37 نفر و زخمی شدن حدود 3193 نفر دیگر شد.
بمباران حومه جنوبی بیروت همچنین یک روز پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان ، صورت می گیرد که در آن سخنرانی وی بر ادامه حمایت جبهه جنوبی نیروهای مقاومت اسلامی لبنان از غزه تاکید کرد و قول داد که انتقامی در خور دشمن صهیونیستی به شیوه های مورد انتظار و غیرمنتظره خواهد گرفت.

جنگ گسترده


در این تحلیل آمده است که این ترور بخشی از مرحله سوم تشدید تنش رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله پس از هدف قرار دادن شبکه ارتباطی این حزب در روزهای 17 و 18 سپتامبر / (27 و 28 شهریور ماه) و پس از ترور فؤاد شکر یکی از فرمانده هان حزب الله صورت گرفته است، لذا تشدید تشن ها به این معنی است که " بحث در مورد ضوابط و تعیین حد و مرز از بین رفته است."
شومان تحلیلگر سیاسی لبنانی به ‍‍پایگاه خبری «الجزیره» گفت که تشدید تنش نظامی در مرز جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی دیروز به وضوح نشان داد که نیروهای مقاومت اسلامی لبنان نیز وارد عملیات واکنشی فشرده در امتداد مرزی شده اند که بیش از 105 کیلومتر امتداد دارد.
این تحلیلگر سیاسی مشهور لبنانی، با اشاره به اینکه آنچه شامگاه دیروز رخ داد، سومین تنش علیه حومه بیروت پایتخت لبنان و دومین عملیات ترور علیه فرمانده هان حزب الله است، گفت که حادثه ترور فرمانده شهید ابراهیم عقیل به این معناست که دشمن اسرائیلی از خطوط قرمز عبور کرده است که شایسته است نیروهای مقاومت نیز به نحو مقتضی با آن برخورد کند و یا آنچه را که به عنوان پاسخ متناسب شناخته می شود اعمال کنند.
این ‍‍پایگاه خبری به نقل از شومان در ادامه نوشت، این بدان معناست که ما وارد یک "جنگ گسترده " یا تشدید تنشی بی‌سابقه و آشکار شده ایم و این یعنی خارج‌ شدن از حدّ اعتدال‌ و ضوابط خاص ؛ و این امر نیز بدون ورود به یک جنگ همه جانبه که همه چیز را بدون هیچگونه محدودیتی شامل می شود صورت نمی گیرد.
وی با تاکید بر اینکه امروز با یک تشدید تنش آشکار و یک نقطه عطف واقعی نظامی، سیاسی و میدانی خارج از همه خطوط قرمز مواجه هستیم، گفت: معتقدم هر تاکتیک و استراتژی اکنون تابع عملیات میدانی است.
این تحلیلگر سیاسی مشهور لبنانی، بر این باور است که دشمن اسرائیلی با هدف جدا کردن جبهه حمایتی لبنان از غزه و کرانه باختری به فشارهای نظامی بزرگی متوسل شده که به او اجازه می دهد بدون حضور نیروهای مقاومت لبنان غزه را در کنترول خود درآورد، چیزی که حزب الله و دبیرکل آن سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود قویا آن را رد کرد و به صراحت بیان کرد که تا زمانی که حملات علیه غزه و کرانه باختری ادامه دارد، ازحمایت مردم بی دفاع فلسطین خودداری نخواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها