پایگاه هوایی رامات داوید زیر رگبار موشکی حزب‌الله/ نگاهی به اهمیت این پایگاه برای اشغالگران + فیلم

پایگاه هوایی رامات داوید زیر رگبار موشکی حزب‌الله/ نگاهی به اهمیت این پایگاه برای اشغالگران + فیلم
يکشنبه 1 مهر 1403 - 10:37

حزب‌الله لبنان با شلیک موشک‌های «سنگین» مناطق وسیعی در الجلیل سفلی و شرق حیفا را هدف قرار داد و از هدف قرار دادن پایگاه هوایی «رامات دیوید» و مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از عملیات تروریستی اشغالگران صهیونیستی در لبنان و انفجار پیجرها که منجر به شهادت شماری از شهروندان لبنانی شد، حزب‌الله لبنان در عملیاتی تلافی‌جویانه اهداف نظامی اشغالگران صهیونیست را در الجلیل سفلی و شرق حیفا هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: بامداد روز یکشنبه پایگاه هوایی و فرودگاه رامات دیوید اسرائیل را برای دومین بار با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» بمباران کردیم.

1

مقاومت اسلامی لبنان همچنین با اشاره به بمباران مجتمع‌های صنعتی نظامی متخصص در تجهیزات الکترونیکی در شمال حیفا با ده‌ها موشک افزود: مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» را با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» هدف قرار دادیم.

2

انفجاری مهیب پس از اصابت موشک حزب الله به شمال شهر اشغالی حیفا

مقاومت لبنان در بیانیه خود آورده است: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و در واکنش اولیه به کشتار وحشیانه دشمن اسرائیلی در مناطق مختلف لبنان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (کشتار به واسطه پیجرها و بی‌سیم‌ها) مقاومت اسلامی مجتمع‌های صنعتی نظامی متعلق به شرکت رافائل که متخصص در وسایل و تجهیزات الکترونیکی است، واقع در منطقه زوولون، در شمال شهر حیفا را با ده‌ها راکت فادی ۱، فادی ۲ و کاتیوشا در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز یکشنبه ۲۲ سپتامبر هدف قرار داد. پیروزی فقط از آن خداست.

سرلشکر ذخیره سابق «ژاک ناریا» درباره اهداف جدید حملات حزب‌الله لبنان گفت: حزب‌الله بیهوده به این منطقه موشک شلیک نمی‌کند و قصدش این بود شرکت رافائل را هدف قرار دهد.

اهمیت پایگاه هوایی رامات داوید برای اشغالگران

پایگاه هوایی رامات داوید یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه‌های هوایی نیروی هوایی اسرائیل است. این پایگاه در شمال اسرائیل و نزدیک به شهرک رامات ییشای و جنوب شرقی شهر حیفا قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی: این پایگاه در منطقه جلیل قرار گرفته و از نظر استراتژیک به دلیل نزدیکی به مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان و سوریه اهمیت ویژه‌ای دارد.

 موقعیت جغرافیایی منطقه الجلیل

کاربری این پایگاه: رامات داوید یک پایگاه عملیاتی مهم برای نیروی هوایی اسرائیل است. این پایگاه به عنوان پایگاهی برای جنگنده‌های مختلف، از جمله جنگنده‌های F-16 و F-15، استفاده می‌شود. علاوه بر این، این پایگاه در عملیات‌های هجومی نقش مهمی ایفا می‌کند.

تجهیزات و جنگنده‌های مستقر در این پایگاه: جنگنده‌های پیشرفته نظیر F-16C/D (ملقب به «باراک») و جنگنده‌های F-15 (ملقب به «باز») در این پایگاه مستقر هستند. همچنین ممکن است هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) و دیگر وسایل پروازی نیز در این پایگاه وجود داشته باشند.

تاریخچه این پایگاه: پایگاه رامات داوید از زمان تأسیس نیروی هوایی اسرائیل در سال ۱۹۴۸ به عنوان یکی از اولین پایگاه‌های این نیرو فعالیت داشته و در جنگ‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای مختلف، مانند جنگ‌های لبنان و عملیات‌های نظامی در غزه و سوریه، نقش مهمی ایفا کرده است.

اهمیت استراتژیک این پایگاه: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای شمالی اسرائیل، این پایگاه نقش اساسی در عملیات‌های نظارتی، دفاعی و هجومی نیروی هوایی اسرائیل دارد. همچنین، به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه، این پایگاه به انجام مأموریت‌های هوایی در آب‌های بین‌المللی نیز استفاده می‌شود.

رامات داوید به عنوان یکی از پایگاه‌های کلیدی نیروی هوایی اسرائیل، در طول دهه‌ها برای انجام عملیات‌های نظامی استفاده شده است.

پربیننده ترین خبرها