اظهارات چهره سیاسی فلسطینی در مورد هدف پلید اسرائيل برای آینده ی فلسطين!

اظهارات چهره سیاسی فلسطینی در مورد  هدف پلید اسرائيل برای آینده ی فلسطين!
يکشنبه 1 مهر 1403 - 12:35

مصطفی برغوثی، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین، در جریان سخنرانی دیروز خود در یک سمپوزیوم در حاشیه کنفرانسی به نام "تجسم مجدد فلسطین" که توسط دانشگاه جورج تاون در دوحه، پایتخت قطر برگزار گردیده بود گفت "هدف اسرائیل حذف کشور فلسطین است، نه تجزیه آن".

العالم - فلسطین اشغالی

برغوثی در این نشست تاکید کرد " تصمیم گیری در مورد آینده سیاسی فلسطین باید به دست خود فلسطینی ها باشد".

وی خاطرنشان کرد "مردم فلسطین باید انتخابات خود را به صورت دموکراتیک برگزار کنند و فلسطینی ها به تنهایی باید در مورد آینده کشور خود تصمیم بگیرند و این وظیفه "اسرائیل" یا هیچ مرجعی در خارج از فلسطین نیست که تصمیم بگیرد چه کسی آنها را رهبری کند".

برغوثی در خصوص مذاکرات اسرائیل و حماس گفت که "بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مذاکرات آتش بس با حماس صادق نیست چنانکه با ارائه شرایط جدیدی که می‌داند هیچ فلسطینی نمی‌پذیرد، مذاکرات آتش‌بس را به سمت شکست سوق می‌دهد".

وی تاکید کرد "هدف اصلی نتانیاهو و حکومت او از بین بردن هرگونه امکان آتش بس و کشاندن کل منطقه به جنگ است".

یادآور میشود با وساطت مصر و قطر و با حمایت آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و حماس ماه‌هاست که مذاکرات غیرمستقیم برای آتش‌بس و تبادل اسرا انجام می‌دهند، اما به دلیل اصرار نتانیاهو بر ادامه اشغال گذرگاههای نتزاریم یعنی جدا کردن شمال نوار غزه از جنوب آن، گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا در مرز با مصر، آنهم در حالی که حماس بر خروج کامل آنها از این مناطق اصرار می ورزد، این مذاکرات با شکست مواجه شده است.

در عین حال حماس بارها آمادگی خود را برای اجرای این توافق بر اساس پیشنهادی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پایان ماه می گذشته مطرح کرده بود، اعلام داشته و مسئولیت عقب نشینی از آن طرح و تلاش برای تحمیل شرایط و پیشنهادات جدید جهت طولانی شدن جنگ و ماندن در پست و مقام (جعلی) خود را، متوجه نتانیاهو کرده و می کند .

از 7 اکتبر گذشته، رژیم جنایتکار اسرائیل با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را با نسل کشی در نوار غزه به راه انداخته است و در بحبوحه این تجاوزات او ویرانی های گسترده و قحطی مرگباری که ببار آورده، تاکنون بیش از 136000 فلسطینی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند را شهید و هزاران زخمی و بیش از 10000 مفقود بر جای گذاشته است .

پربیننده ترین خبرها