حملات گسترده موشکی حزب الله؛

وحشت در سرزمین های اشغالی؛ از حیفا تا تل آویو

يکشنبه 1 مهر 1403 - 19:10

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که انفجار اوضاع در جبهه شمالی این رژیم ممکن است به جنگ علنی تبدیل شود و بقیه جبهه ها به آن بپیوندند.

العالم – فلسطین

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین،‌ این رسانه های عبری با انتقاد از عملیات ارتش صهیونیستی در لبنان خاطرنشان کردند که این عملیات هدف بازگشت شهرک نشینان به شمال را محقق نکرده است.

نتانیاهو نگران از دست دادن کنترلش بر جبهه شمالی از حیفا تا تل آویو و تبدیل جنگ در آن از یک جنگ محدود با مقاومت لبنان به جنگ نامحدود است.

این نگرانی پس از حمله مقاومت لبنان به کارخانه های سازمان توسعه صنایع نظامی صهیونیستی (رافائل) تشدید شده است.

درهمین زمینه خلدون برغوثی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به خبرنگار العالم گفت: در بررسی تحلیل کارشناسان صهیونیستی، این ترس وجود دارد که تل آویو کنترل روند تشدید تنش را از دست بدهد و درگیری های اخیر به یک رویارویی همه جانبه تبدیل شود. این همان موضوعی است که بسیاری از مقامات امنیتی، تحلیلگران و مسئولین سابق صهیونیستی نسبت به آن هشدار می دهند به این دلیل که نگران ضررهایی هستند که تل آویو نیز در این جبهه متحمل خواهد شد به ویژه اگر منطقه را گرفتار جنگ منطقه ای کند.

لذا نتانیاهو در درگیری با حزب الله نه فقط نتوانست شهرک نشینان را به شمال بازگرداند بلکه فرار شهرک نشینان تا طبریا، بیسان و شمال حیفا گسترش یافته و نتانیاهو به جای خاموش کردن آتش جبهه غزه، جبهه لبنان را نیز شعله ور کرد.

عماد ابوعواد مدیر مرکز مطالعات قدس نیز به خبرنگار العالم گفت: تشدید اوضاع نشانه دو مساله است، اول اینکه تل آویو به هدف خود در زمینه بازگرداندن شهرک نشینان به خانه هایشان در شمال فلسطین نرسیده و دوم آن که فرار شهرک نشینان به مرکز و مناطق شمال فلسطین گسترش یافته است.

لذا معضلات رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ در غزه و لبنان پیچیده تر شده و بحران در این رژیم هر روز وخیم تر می شود.

پربیننده ترین خبرها