گزارش العالم از تظاهرات پاریس علیه جنایات رژیم صهیونیستی/ افکار عمومی دیگر روایت غربی را قبول ندارد + فیلم

يکشنبه 1 مهر 1403 - 22:51

پاریس پایتخت فرانسه شاهد تظاهراتی بود که در آن شرکت کنندگان همراه با تعدادی از نمایندگان مخالف در پارلمان فرانسه بمباران های اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و ادامه حملات تجاوزکارانه این رژیم به باریکه غزه را محکوم کردند.

العالم - اروپا

خبرنگار شبکه خبری العالم روز یکشنبه در پاریس گزارش داد: میادین شهر پاریس که به طور معمول مهد انقلاب ها و آزادی بوده است، امروز به میدانی برای سردادن فریاد مخالفت با ظلم و اشغالگری تبدیل شده است.

در میان شرکت کنندگان در تظاهرات این ضرب المثل سر زبان ها است که «پاسخ آن چیزی است که می بینید و نه آن چیزی که می شنوید».

آنها پرچم های لبنان و فلسطین را در کنار هم به اهتزاز درآورده و جنایت بی سابقه صهیونیست ها در لبنان و تداوم جنگ علیه غزه را محکوم کردند.

سخنان نمایندگان جناح چپ در این تظاهرات شدید اللحن است و آنها کاخ الیزه را مسئول ادامه حمایت از رژیم اسرائیل و آغاز یک جنگ فراگیر در خاورمیانه می دانند.

«صوفیا شکیرو» نماینده جبهه نوین خلق فرانسه گفت: باید این پیام بسیار قوی به اسرائیل ارسال شود که اوضاع نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد. ما اجازه نمی‌دهیم که نسل کشی در غزه و لبنان اتفاق بیفتد. اجازه وقوع تحولاتی که خبر از شروع یک جنگ همه جانبه منطقه ای می دهد، نمی دهیم. ما از روش‌هایی که اسرائیل استفاده می‌کند بسیار شوکه شده‌ایم و از سکوت فرانسه حتی بیشتر شوکه و متعجب شده‌ایم.

خبرنگار العالم گزارش داد: به گفته تظاهرات کنندگان ، راه حل ها همان چیزی است که مردم در خیابان می گویند و از نظر آنها، جایی برای ادامه این بهانه مقامات فرانسوی وجود ندارد که می گویند جنگ علیه نظامیان است و به زعم آنها تروریسم را هدف قرار می دهد در حالی که حمله به کودکان و بی گناهان در غزه و لبنان به رفتار روزانه ارتش اشغالگر تبدیل شده است.

«توماس پورتس» نماینده حزب «فرانسه سرافراز»، نیز به نوبه خود گفت: ایمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه باید بداند که حقوق بشر بالاتر از همه ملاحظات و وفاداری ها است . او می داند که برخلاف ادعای مطرح شده، اقدامات اسرائیل در لبنان یک عملیات نظامی برای نبرد با تروریست ها نیست، بلکه برای کشتن مردم بیگناه است و اگر او در غزه و لبنان به دنبال راه حلی است، باید به حرف های مردم در خیابانها گوش دهد.

معترضان می گویند که هر گلوله ای که به سمت مردم بی گناه شلیک شود و هر بمبی که روی خانه های مردم بیفتد، با فریاد مخالفت ملت هایی مواجه خواهد شد که دیگر روایت غربی را قبول ندارند.

پربیننده ترین خبرها