سئول، کره‌شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرد

سئول، کره‌شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرد
دوشنبه 2 مهر 1403 - 12:03

کره جنوبی که از اردیبهشت گذشته شاهد ورود بالن‌های حامل زباله از سوی همسایه شمالی است، ضمن محکوم کردن این اقدام پیونگ‌یانگ، هشدار داد که در صورت ادامه این رویکرد، سئول به اقدام‌های نظامی علیه کره شمالی دست می‌زند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: در صورتی که کره شمالی با ادامه ارسال بالن‌های حامل زباله باعث ایجاد آسیب جدی به شهروندان کره جنوبی شود و از خط قرمزها عبور کند، اقدامات جدی و سختی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کره شمالی از ماه مه گذشته میلادی در پاسخ به ارسال اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ از سوی کنشگران کره جنوبی، در ۲۲ نوبت حدود پنج هزار و ۵۰۰ بالن حامل زباله را به سمت کره جنوبی ارسال کرده است که به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی برخی از این بالن‌های حامل زباله حاوی دستگاه های «تایمر» بود که احتمال آتش گرفتن داشتند.

این گزارش می افزاید: کره شمالی از روز یکشنبه (روز گذشته به وقت محلی) تا امروز بار دیگر حدود ۱۲۰ بالن حامل زباله را به سمت کره جنوبی ارسال کرده است.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش این کشور آمده است: در حالی که ممکن است بالن های زباله کره شمالی مزاحمت و مشکلاتی ایجاد کند، اقدام اساسی ارتش کره جنوبی برای از بین بردن آنها این است که نشان دهیم «دشمنی حاصلی ندارد». اما چنانچه خطر جدی برای امنیت شهروندان کره جنوبی ایجاد شود و یا اگر مشخص شود که کره شمالی از خطوط قرمز عبور کرده است، ارتش کره جنوبی اقدامات نظامی شدیدی را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا،‌ یونهاپ گزارش داد: ستاد مشترک ارتش کره جنوبی کارزار ارسال بالن های حامل زباله به سمت کره جنوبی را محکوم کرده و آنرا نه تنها یک اقدام «شرم آور جهانی» بلکه اقدامی «مبتذل» با هدف دامن زدن به درگیری با سئول ارزیابی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها