مقام آمریکایی: اف‌بی‌آی در ارائه اطلاعات در مورد ترور «ترامپ» سنگ‌اندازی می‌کند

مقام آمریکایی: اف‌بی‌آی در ارائه اطلاعات در مورد ترور «ترامپ» سنگ‌اندازی می‌کند
دوشنبه 2 مهر 1403 - 14:57

«مایک والتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اداره تحقیقات فدرال (FBI) را متهم کرد که در مسیر ارائه اطلاعات در مورد نخستین سوءقصد به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور سنگ‌اندازی می‌کند.

العالم - آمریکا

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، این نماینده با طرح این اتهام افزود که او اکنون در حال بررسی صدور احضاریه ای برای کریستوفر ری رئیس اف بی آی است تا به پرسش ها در این زمینه پاسخ دهد.

والتز دیروز یکشنبه همراه با مادلین دین عضو دموکرات مجلس نمایندگان که هر دو بخشی از گروه دو حزبی ویژه ترور در فاکس نیوز حضور پیدا کردند تا در مورد تحقیقات بر سر ناکامی های سرویس مخفی ایالات متحده در پیشگیری از اقدام به تیراندازی از سوی متیو کروکس (جوان شلیک کننده به سمت ترامپ) در گردهمایی انتخاباتی ترامپ در باتلر پنسیلوانیا در ماه ژوئیه (تیرماه) گفت‌وگو کنند.

وی اضافه کرد: اف بی آی پس از شلیک گلوله به سمت ترامپ در ارائه اطلاعات درخواستی به گروه اقدام ویژه کوتاهی کرده است.

والتز در همین زمینه ادامه داد: تقریبا هیچ اطلاعاتی درباره کروکس ارائه نشده است. از جمله اکانت های رمزگذاری شده وی و نحوه یادگیری ساخت بمب های دست ساز که پس از آغاز تحقیقات در مورد وی در خانه و ماشینش پیدا شد. این سوال ها مطرح است که آیا کروکس با نیروهای خارجی کار می کرد؟ هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه وی چگونه افراطی شده بود، در دسترس نیست. بنابراین اگر آقای ری آماده ارائه اطلاعات نباشد، ما باید وی را همین حالا احضار کنیم.»

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) در حالی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه برابر با ۱۵ سپتامبر برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت که ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ نیز هنگام سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها