پشت پرده عدم سفر هوکشتاین، میانجیگر آمریکایی به لبنان

دوشنبه 2 مهر 1403 - 19:17

مدیر مؤسسه ملی مطالعات آماری از بیروت تاکید کرد که لبنان تبدیل به عرصه اصلی رویارویی و وارد تقابل تاریخی بزرگ با رژیم صهیونیستی شده است.

العالم - لبنان

دکتر "زکریا حمودان" مدیر مؤسسه ملی مطالعات آماری از بیروت تاکید کرد که لبنان در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی و کشتارهایی که انجام می‌دهد، جبهه حمایت از غزه را راه‌اندازی کرده است.

حمودان خاطرنشان کرد: لبنان و جبهه جنوب آن به قطب‌نمای ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و در وضعیت جنگی به سر می‌برد. لبنان در ده روز گذشته زیر حملات شدید و متعدد است و در یک روز هدف 200 حمله، 80 حمله و یا 300 حمله قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد که فقط امروز صحبت از بیش از 100 شهید یا بیشتر است. اسرائیل هنوز به بیروت حمله نکرده اما در حمله به صیدان و ترور سید محسن حاج ابراهیم عقیل و همراهانش، بسیار به بیروت نزدیک شد.

حمودان خاطرنشان کرد که همه این موارد باعث ایجاد زیر سوال رفتن عملکرد جامعه به اصطلاح بین المللی و نقش آمریکا می‌شود؛ چراکه «هوکشتاین» میانجی آمریکایی در آخرین سفر خود به فلسطین اشغالی، به لبنان نیامد. میانجیگر آمریکایی در موضوع مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، چرا این بار به لبنان نیامد؟! به نظر می‌رسد او پیشتر از آغاز جنگ در لبنان و انفجار پیجرها مطلع شده بود. متاسفانه اکنون حملات گسترش یافته و رژیم صهیونیستی حتی غیرنظامیان را هم هدف قرار می‌دهد.

حمودان نتیجه گرفت که لبنان وارد وضعیت جنگی شده اما این وضعیت لبنانی‌ها و رزمندگان مقاومت را مرعوب نمی‌کند.

وی تاکید کرد که آنچه تاکنون در نتیجه انفجار پیجرها اتفاق افتاد و پاسخ حزب‌الله، کنترل شده بود اما همه باید به مقاومت و توانایی‌های آن اعتماد داشته باشند، خواهیم دید که دشمن اشتباه بزرگی کرده است.

پربیننده ترین خبرها