در صورت شروع جنگ، آیا ارتش لبنان خواهد جنگید؟

در صورت شروع جنگ، آیا ارتش لبنان خواهد جنگید؟
دوشنبه 2 مهر 1403 - 22:33

رژیم صهیونیستی، امروز خشن‌ترین و مرگ‌بارترین روز را برای لبنان رقم زد؛ طی حملات جنگنده‌های این رژیم علیه مناطقی در این کشور، صدها لبنانی شهید و یا زخمی شدند.

العالملبنان

با توجه به تشدید تنش نظامی میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر، که جنگ تمام‌عیار را محتمل‌تر کرده است این سوال مطرح می‌شود که آیا ارتش لبنان در صورت استمرار جنگ وارد آن خواهد شد؟

در جنگ 2006، ارتش لبنان وارد جنگ نشد و آن جنگ به حزب‌الله و نیروهای "جنبش امل" محدود شد، هرچند که در بمباران‌های اسرائیلی، ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و امنیتی لبنان جان‌شان را از دست دادند.

کارشناسان درباره مساله ورود ارتش لبنان به جنگ گفتند که آمار حاکی‌ست که این ارتش از نظر تسلیحاتی و آموزشی فاقد مولفه‌های قدرت برای جنگیدن است.

مهمترین علت آن این است که به گزارش سفارت واشنگتن در بیروت، آمریکا به عنوان بزرگترین متحد و حامی نظامی رژیم صهیونیستی، همزمان حامی اصلی ارتش لبنان نیز محسوب می‌شود و بخشی از حقوق نیروهای آن را می‌پردازد و سلاح‌های سبک و مهمات را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

سرتیپ "عساف اوریون" از افسران ارشد ارتش صهیونیستی نیز گفت که ارتش لبنان ارتشی خانگی است که بسیاری از دولت‌های غربی به آن کمک مالی می‌کنند و سازمان ملل متحد سوخت و غذای آن را تامین می‌نماید.

"تال بئیری" رئیس بخش تحقیقات مرکز صهیونیستی "آلما" گفت: تسلیحات ارتش لبنان قدیمی است و به هیچ‌وجه نمی‌تواند تهدیدی برای ارتش اسرائیل باشد.

تعداد سربازان ارتش لبنان 50 هزار نفر است که شامل نیروهای پیاده، دریایی و هوایی است.

ارتش لبنان هواپیمای جنگی ندارد و تعداد بالگردهای جنگی، امداد، آموزشی و آتش نشانی آن فقط حدود 70 فروند است.

نیروی زمینی آن فقط دارای 200 دستگاه تانک و هزاران خودروی زرهی است که قدمت برخی از آنها به دوران شوروی باز می گردد.

لذا کارشناسان مسائل لبنان به هیچ عنوان انتظار ندارند که ارتش این کشور وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شود و معتقدند دولت لبنان ترجیح می‌دهد که حزب الله و مقاومت لبنان در صورت شروع جنگ در آن مشارکت کنند همانطور که سال‌هاست در لبنان اینگونه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها