آیا لبنان وارد یک جنگ همه‌جانبه شده است؟

دوشنبه 2 مهر 1403 - 22:42

کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد که رزيم اسرائیل پس از ناکامی در غزه، این بار به سوی کشتار در لبنان رفت و ان‌شاءالله در این جنگ هم موفق نخواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

دکتر "وسام ناصيف ياسين" کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد که اسرائیل پس از شکست و ناکامی در غزه و نیز تحت فشارهای دیپلماتیک، سیاسی و نظامی، طبق عادت به سمت جنگ و کشتار رفت. این بار جنگ به سوی لبنان معطوف شد و ان‌شاءالله در این جنگ هم موفق نخواهد شد.

یاسین خاطرنشان کرد که اسرائیلی‌ها چندی پیش حملات زیادی با هدف فلج کردن توانایی‌های مقاومت انجام دادند. مقاومت در لبنان بر دو رکن اساسی استوار است: استقبال مردمی از آن و قدرت نظامی.

یاسین خاطرنشان کرد: اسرائیل در سال‌های 1993، 1996 و 2006 جنگ با حزب‌الله را امتحان کرد. کشتار، قتلعام و جنگ راه‌حل مناسبی نیست و تنها استواری و اراده مقاومت را برای مبارزه می‌افزاید.

یاسین توضیح داد که اقدام اسرائیلی‌ها تا این لحظه، قتل‌عام غیرنظامیان با هدف فشار بر حزب‌الله است چراکه در عرصه نظامی، دیپلماسی و سیاسی موفق نشد حزب‌الله را تحت فشار قرار دهد و جلوی این جبهه مقاومت را بگیرد.

بنیامین نتانیاهو می‌خواهد بگوید ارتش اسرائیل کار خود را در غزه، به پایان رسانده است.

یاسین خاطرنشان کرد: نتانیاهو در غزه قادر به تصمیمگیری نیست و از طرفی، نمی‌خواهد به سمت راه‌حل یا معامله‌ای برود که سود آن را دموکرات‌های آمریکایی در انتخابات خود ببرند. از این‌ها گذشته برای کسب رضایت یهودیان ساکن شمال اراضی اشغالی که در روزهای اول جنگ به او می‌گفتند: "تو فقط به تل‌آویو و مرکز اسرائیل اهمیت می‌دهی"، این جنگ را آغاز کرده تا اکنون به آنها بگوید: من به فکر شهرک‌نشینان شمال اسرائیل هم هستم.

یاسین در پایان گفت که انتظار می‌رود واکنش مقاومت پاسخی مانند اقدام امروز و پرتاب موشک‌های زیاد در یک ساعت باشد با این وجود شاهد صحنه‌های غم‌انگیز اجتماعی بودیم. هرچند مقاومت موفق شد به مقرهای اسرائیلی‌ حمله موشکی انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها