ارزیابی امنیتی اسرائیل: موشک‌های حزب‌الله عمق تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد

ارزیابی امنیتی اسرائیل: موشک‌های حزب‌الله عمق تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد
سه شنبه 3 مهر 1403 - 11:04

در سایه تنش‌های شدید کنونی میان مقاومت لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوب لبنان با شمال فلسطین اشغالی و حملات شدید متقابل میان طرفین، ارزیابی‌های امنیتی در تل‌آویو حاکی‌ست که دامنه حملات موشکی حزب‌الله به عمق تل‌آویو خواهد رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه 12 تلویزیون عبری‌زبان گزارش داد که ارزیابی‌های امنیتی تل‌آویو نشان می‌دهد که جنبش حزب‌الله لبنان پس از شلیک موشک‌های صبح یکشنبه به "حیفا" و "وادی یزرعیل" در جنوب مرز لبنان، تلاش خواهد کرد عملیات نظامی خود را به مناطق عمیق‌تر داخل "اسرائیل" گسترش دهد.

شبکه 12 اسرائیل در گزارشی که روز یکشنبه توسط روزنامه عبری "تایمز آو اسرائیل" منتشر شد، گفت: ممکن است در ساعات آینده موشک‌های بیشتری به سمت "اسرائیل" شلیک شود و اکنون حدود 1.5 میلیون اسرائیلی در تیررس حزب‌الله هستند.

حزب الله اعلام کرده بود که موشک های این حزب که صبح یکشنبه شلیک شد، تاسیسات شرکت دفاعی "رافائل" در منطقه حیفا و پایگاه هوایی "رامات دیوید" نیروی هوایی رژيم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

این تلویزیون مدعی شده است:‌ حزب‌الله از ترس آغاز جنگی تمام‌عیار با اسرائیل، هنوز از موشک‌های نقطه‌زن موجود در زرادخانه خود استفاده نکرده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع که هویتش فاش نشده، آمده است: "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر، "یوآو گالانت" وزیر جنگ، و "هرjزی هالیوی" رئیس ستاد ارتش رژيم اشغالگر "توافق کرده‌اند که وارد مرحله تشدید تدریجی تنش نظامی با حزب‌الله شوند"؛ زیرا این اقدام با وجود خطراتی که دارد اما از شعله‌ور شدن یک جنگ همه جانبه در منطقه جلوگیری خواهد کرد.

اما برخی از اعضای کابینه تندروی نتانیاهو خواستار "حمله زمینی به لبنان و افزایش بمباران بیروت به منظور بازگرداندن امنیت در مرزهای شمالی" شده‌اند.

این در حالی‌ست که "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این جنبش وارد مرحله جدیدی در نبرد با رژیم اسرائیل شده است که آن را "نبرد حساب باز" توصیف کرد.

وی روز یکشنبه در مراسم تشییع پیکر یکی از رهبران ارشد این جنبش که روز جمعه در بمباران حومه جنوبی بیروت توسط اسرائیل به شهادت رسید، سخنرانی کرد.

در سایه تشدید حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر به مناطقی در جنوب لبنان، بنیامین نتانیاهو گفته است: اگر حزب‌الله پیام را درک نکند، به شما قول می‌دهم که آن را درک خواهد کرد.

در همین زمینه، یکی از مقامات دولت آمریکا روز یکشنبه به روزنامه "الشرق" گفت که واشنگتن با توجه به اینکه شرایط به وضعیت قبل از 7 اکتبر در جنوب لبنان بازنخواهد گشت، تلاش می‌کند از عملیات زمینی اسرائیل در لبنان جلوگیری کند.

پربیننده ترین خبرها