اولین گفت‌وگوی مشروح وزیر امور خارجه:

تازه‌ترین خبر از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای + ویدیو

سه شنبه 3 مهر 1403 - 10:22

عباس عراقچی، وزیر امورخارجه ایران که همراه مسعود پزشکیان و هیئت همراه در نیویورک به‌سرمی‌برد، در ویدیویی که امروز (۲ مهر) در کانال تلگرامش منتشر کرد می‌گوید که یکی از اهداف این سفر آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای است.

العالم - ایران

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین قسمت از مجموعه «میدان مشق» با اشاره به اینکه در دوران ویژه‌ای تصدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفته است، اظهار داشت: سیاست خارجی، کلاً کار سختی است و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به مراتب سخت‌تر است. همیشه سخت‌تر بوده. ما در طول 40 سال گذشته وزارت خارجه پرکاری را همیشه داشته‌ایم.

وی افزود:«من چند روزی بیشتر از رئیس جمهور در نیویورک می‌مانم و ملاقات‌های بیشتری را با وزرای خارجه کشورهای بیشتری خواهم داشت. تلاش ما این است که دور جدیدی از مذاکرات در خصوص موضوع هسته‌ای آغاز شود.»

«ما آمادگی آن را داریم و اگر طرف مقابل آمادگی آن را داشته باشد می‌توانیم در همین سفر شروع جدیدی از مذاکرات را داشته باشیم. پیغام‌هایی رد و بدل شده و یک اعلام آمادگی عمومی وجود دارد ولی شرایط بین‌المللی کنونی به گونه‌ای است که شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای قدری سخت‌تر و پیچیده‌تر از قبل است.»

او در پاسخ به سئوال مجری که می‌پرسد «ایا مجوزهای لازم برای این مسیر از داخل صادر شده است» می‌گوید: «دیپلمات‌ها هیچ وقت بدون مجوز کار و حرکت نمی‌کنند.»

پربیننده ترین خبرها