آواره شدن "ده‌ها هزار لبنانی" طی دو روز/ اعلام آماده‌باش در سرتاسر فلسطین اشغالی

آواره شدن
سه شنبه 3 مهر 1403 - 13:26

همزمان با ادامه حملات جنایتکارانه رژيم صهیونیستی به شرق و جنوب لبنان که تا این لحظه ۵۰۰ شهید و ۱۷۰۰ زخمی بر جای گذاشته است، شمار زیادی از مقام‌های بین‌المللی نسبت به شعله‌ور شدن جنگ در منطقه هشدار داده‌اند.

العالم- لبنان

سازمان ملل متحد، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که بر اثر حملات هوایی گسترده ارتش رژیم اسرائیل در مناطقی در لبنان، از روز گذشته "ده‌ها هزار نفر" در جنوب این کشور از خانه‌های خود گریخته‌اند و این رقم در حال افزایش است.

"متیو سالتمارش" سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو با اعلام این وضعیت به خبرنگاران گفت که چنین فشاری بر غیرنظامیان "غیر قابل قبول است."

خبرگزاری آلمان هم از پر شدن تمامی هتل‌های بیروت خبر می‌دهد و می‌نویسد که سیل حرکت آوارگان از مناطق شیعه‌نشین جنوبی به سوی پایتخت طی روز سه‌شنبه همچنان ادامه دارد.

در همین حال، حزب‌الله لبنان در تلافی این جنایات رژیم صهیونیستی، مناطق شمالی فلسطین اشغالی را هدف حملات راکتی قرار داده است و در حال حاضر حالت آماده‌باش در آنجا برقرار است.

یکی از سخنگویان فرماندهی پشت جبهه رژیم اشغالگر،امروز گفت: باید تمام مردم در سرتاسر "اسرائیل" (فلسطین اشغالی) برای احتمال حمله راکتی حزب‌الله آماده باشند تا زمان اقدامات تدافعی را رعایت کرده و به سوی مکان امن بروند.

سرتیپ ذخیره "حیلیک سوفر" در گفت‌وگو با سایت روزنامه "یدیعوت آحرونوت" گفت: در شمال به پایین، تا بندر حیفا، محدودیت‌هایی که اعلام شده، برای سومین روز در روز سه‌شنبه ادامه دارد و مدارس و سواحل این مناطق بسته‌اند.

وزارت بهداشت لبنان، ساعاتی پیش اعلام کرد که حملات اسرائیل در شبانه‌روز اخیر تاکنون ۵۰۰ شهید بر جای گذاشته است که ۳۵ نفر این قربانیان از کودکان هستند. بنا بر این گزارش، تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

او افزود در صورت شنیده شدن صدای آژیر خطر حمله قریب‌الوقوع راکتی سواحل تل‌آویو و اطراف آن نیز بسته خواهند شد و مردم در این بخش از مرکز اسرائیل یک دقیقه و نیم فرصت دارند خود را به پناهگاه برسانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها