چرا رژیم صهیونیستی تلفات حملات موشکی حزب الله را سانسور می‌کند؟

چرا رژیم صهیونیستی تلفات حملات موشکی حزب الله را سانسور می‌کند؟
چهارشنبه 4 مهر 1403 - 13:28

رژیم صهیونیستی خسارت‌ها و تلفات ناشی از حملات موشکی حزب الله لبنان به جبهه داخلی این رژیم در شمال فلسطین اشغالی را به‌شدت سانسور می‌کند.

العالم - لبنان
‌به گزارش الجزیره نت، رژیم صهیونیستی خسارت‌ها و تلفات ناشی از حملات موشکی و پهپادی حزب الله در عملیات "پاسخ نامحدود " به جبهه داخلی این رژیم در شمال فلسطین اشغالی را به‌شدت سانسور می‌کند اما در مقابل حملات ارتش این رژیم به جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت را به‌شدت پوشش می‌دهد.
‌ارتش رژیم صهیونیستی بر خلاف آنچه که در جبهه غزه در جریان بود، اجازه نمی‌دهد که آماری از خسارت‌ها و تلفات ناشی از حملات موشکی حزب الله به عمق فلسطین اشغالی منتشر شود.
‌‌
قیچی سانسور

طبق برآورد‌های تحلیل گران سیاسی و کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی، آنگونه که از وضعیت سانسور اطلاعات جنگی از سوی رژیم صهیونیستی برمی آید، سامانه تجسسی حزب الله در این جنگ، از حیث قدرت و کارآیی نه‌تنها هم طراز با سیستم جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی است که حتی از آن برتر است.
‌طبق بررسی تحلیل گران، تفاوت بسیاری بین توانمندی‌های اطلاعاتی و تجسسی حماس و حزب الله وجود دارد. این تفاوت، نتیجه‌ای بسیار مهم را در مورد تصور شکست‌ناپذیر بودن رژیم صهیونیستی رقم‌زده است.
‌برآورد‌های تحلیل گران حاکی از آن است که دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی – که همواره به مهارت خود در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی می‌بالید -اکنون ناچار شده است که برای مهار بازتاب شکست‌های این رژیم در برابر مهارت‌های تجسسی حزب الله، به سانسور متوسل شود.

ضربه مرگبار

"آنطوان شلحت" تحلیل گر مسائل رژیم صهیونیستی معتقد است این رژیم ابتدای شروع درگیری در جبهه شمالی، حوادث این جبهه را بیش از گذشته سانسور می‌کند. این رژیم در سطوح خارجی اخبار مربوط به نسل‌کشی در غزه و ادامه آن در لبنان و در سطح داخلی اخبار و وقایع جنگ را سانسور می‌کند.
‌شلحت در گفتگو با سایت الجزیره علت این سانسور را موفقیت مقاومت حزب الله لبنان در ایجاد کم‌بربند امنیتی در داخل مناطق و اراضی تحت اشغالگر رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این حرکت بی‌سابقه، ضربه شدیدی به تفکر امنیتی رژیم اشغالگر یعنی "انتقال جنگ به زمین دشمن" وارد آورده است و این جنگ در حال حاضر در اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی در جریان است.
‌وی خاطرنشان می‌کند که "هم اکنون با فرار ١٠٠ هزار شهرک نشین صهیونیست، شرایط جدید و بی‌سابقه‌ای در شمال فلسطین اشغالی ایجاد شده است".
‌این کارشناس اعمال سانسور شدید بر حوادث جبهه شمالی توسط رژیم اشغالگر را ناشی از زرادخانه تسلیحاتی حزب الله دانست که چندین برابر بزرگتر از زرادخانه حماس است. وی تصریح کرد که یکی دیگر از فاکتور‌های قدرت حزب الله، قدرت تجسس آن و اطلاعاتی است که از مواضع رژیم صهیونیستی دارد و این در حالی است که تل آویو همیشه مدعی برتری در عنصر هوایی و جاسوسی بوده است.

وضعیت روانی

"امیر مخول" دیگر کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی اقدام رژیم صهیونیستی به سانسور وقایع را سرپوش گذاشتن بر بانک اهداف و حفاظت از وضعیت روانی صهیونیست‌ها دانست. به خصوص که نتانیاهو برای توجیه جنگ سوم لبنان، پیوسته می‌گوید حزب الله موجودیت این رژیم را تهدید می‌کند.‌

پربیننده ترین خبرها