شمارش معکوس برای حمله زمینی به لبنان آغاز شده است؟

شمارش معکوس برای حمله زمینی به لبنان آغاز شده است؟
چهارشنبه 4 مهر 1403 - 17:42

رسانه‌های عبری‌زبان از دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با سربازانی که برای جنگ زمینی احتمالی در جنوب لبنان آموزش می‌بینند، خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

رادیو عبری اعلام کرد که اسرائیل در حال آماده شدن برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان است و آماده‌سازی برای آن ادامه دارد.

این رادیو افزود که "یوآو گالانت" وزیر جنگ، دیروز (سه شنبه) با سربازانی که برای حمله زمینی آموزش می‌بینند، دیدار کرد.

گالانت به سربازان گفت: "اسرائیل هنوز تصمیم نهایی‌اش را درباره جنگ با حزب‌الله نگرفته است."

وی مدعی شد: حزب‌الله امروز با یک هفته پیش کاملاً متفاوت است و ما حملات بیشتری را آماده کرده‌ایم.

ارتش رژيم اشغالگر معمولا به طور رسمی درباره احتمال آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان اظهار نظر نمی‌کند. با این حال، چند روزی است که در رسانه‌های عبری گزارش‌هایی مبنی بر آغاز عملیات زمینی برای بازگشت امن بیش از 100 هزار آواره صهیونیست به مناطق شمالی در فلسطین اشغالی، منتشر شده است.

از سوی دیگر، بمباران رژیم صهیونیستی از 8 اکتبر گذشته تاکنون باعث آواره شدن بیش از 111 هزار لبنانی از جنوب و همچنین حدود 250 هزار از جنوب و شرق شده است.

"آویخای ادرعی" سخنگوی ارتش اشغالگر، چند روز پیش به لبنانی‌ها درباره بازگشت به خانه‌های خود هشدار داد و تاکید کرد که "حمله‌های ارتش اسرائیل ادامه دارد”.

در بیانیه ارتش اشغالگر در روز چهارشنبه به نقل از فرماندهی شمال آمده است که اسرائیل وارد مرحله جدیدی از کارزار خود شده و باید برای "مانور و حرکت" آماده باشد.

در این بیانیه مشخص نشده است که آیا این اظهارات حاکی از احتمال حمله زمینی به جنوب لبنان است یا خیر.

این تحرکات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی در حالی تشدید می‌شود که سرتیپ "ملینز" سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی درباره نفوذ زمینی به لبنان هشدار داد و گفت که چنین اقدامی بزرگترین رویای حزب‌الله است.

این نظامی سابق صهیونیست اظهار کرد: فکر نمی‌کنم جنگ سوم لبنان رخ دهد بلکه این جنگ اول محور مقاومت خواهد بود، ما به موضوع جنگ نزدیکتر هستیم، ما در تلاش هستیم این را باور کنیم که نصرالله پرچم سفید را بلند خواهد کرد اما این کار از ویژگی‌ها و صفات او نیست، انتظار کابینه اسرائیل این است که اگر ما کمی زور را بیشتر کنیم، کار به سرعت تمام خواهد شد، فکر می‌کنم که اشتباه اساسی در این اندیشه وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها