کمک‌های مردمی عراق به لبنان چه پیام‌هایی دارد؟

چهارشنبه 4 مهر 1403 - 22:42

بیانیه آیت الله سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق با تأکید بر همبستگی با لبنان، تحولی اساسی در موضع عراق در همه سطوح ایجاد کرد.

العالمعراق

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد گفت: بیانیه آیت‌الله سیستانی، مرجع دینی نجف اشراف مبنی بر تلاش برای توقف تجاوزات اسرائیل، نشانه روشنی مبنی بر لزوم اقدام برای حمایت از لبنان در سطوح سیاسی، اجتماعی، بشردوستانه و حتی نظامی است.

از زمان صدور این بیانیه مهم و تاریخی، عراق شاهد تحولات زیادی بوده است؛ زیرا حملات نظامی مقاومت عراق علیه اهداف اسرائیل تشدید شد که بارزترین آن حمله پهپادی به پایگاه نظامی "رامون" بود که خسارات زیادی به این پایگاه زد و ارتش رژیم اشغالگر بر شکست خود در مقابله با این حملات تاکید کرد.

جبهه پشتیبانی عراق دو روز گذشته شاهد تشدید حملات بود، زیرا بیش از شش یا هفت حمله پهپادی انجام، و ده‌ها موشک شلیک شد و مقاومت اسلامی عراق آمادگی خود را برای داوطلب شدن و اعزام نیرو برای جنگ علیه اسرائیل اعلام کرد و روزنامه‌های عبری بر حضور بیش از 40 هزار رزمنده از عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی در جولان تاکید کردند.

شهرهای عراق نیز از شمال تا جنوب شاهد پویش‌های داوطلبانه گسترده با مشارکت موکب‌های حسینی، الحشد الشعبی و دانشگاه‌های عراق در این کارزارها برای حمایت از مردم لبنان بودند. دولت عراق همچنین مرزهای خود را به روی لبنانی‌ها باز، و بر آمادگی خود برای پذیرش آوارگان و تسهیل مراحل اقامت و ورود به عراق تاکید کرده است.

افزایش این پویش‌ها و اقدامات عراق ناشی از آگاهی مردم عراق است که درگیری لبنان را امتداد درگیری خود و آن را بخشی جدایی‌ناپذیر از جبهه مقاومت عراق می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها