شکایت اتحادیه‌های کارگری از رژیم صهیونیستی به سازمان بین‌المللی

شکایت اتحادیه‌های کارگری از رژیم صهیونیستی به سازمان بین‌المللی
جمعه 6 مهر 1403 - 23:21

درپی آغاز تجاوز به غزه از اکتوبر ۲۰۲۳ ، تعدادی از اتحادیه های کارگری مسئولین رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین بین المللی کار محکوم کردند که درپی آن، دستمزد بیش از ۲۰۰ هزار کارگر فلسطینی در اراضی اشغالی ۴۸ ، کاهش پیدا کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه های فلسطینی، ۹ اتحادیه کارگری بین المللی به نمایندگی از ۲۰۰ هزار کارگر فلسطینی شکایتنامه ای رسمی علیه مسئولان رژیم اشغالگر به سازمان بین المللی کار ارائه کرده اند.

به گفته آژانس خبری آسوشیتد پرس، در این شکایت نامه ضمن اشاره به تاخیر در پرداخت دستمزد و شرایط سختی که کارگران فلسطینی از آن رنج می برند، از مسئولین رژیم اشغالگر خواسته شده تا غرامت کاهش دستمزد این کارگران را به آنها پرداخت کنند.

بنا بر یادداشتی قانونی درمورد شکایت مذکور، درپی آغاز تجاوز به غزه، مسئولین رژیم اشغالگر مجوز کار حدود ۱۳ هزار کارگر فلسطینی اهل غزه برای کار در اراضی اشغالی را لغو کردند که باعث شد آنها دستمزد دریافت نشده خود از سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز از دست بدهند.

علاوه بر آن، رژیم صهیونیستی به حدود ۲۰۰ هزار کارگر فلسطینی اهل کرانه باختری اجازه ورود به اراضی اشغالی را نداد، بدون اینکه اخراجشان را به آنها ابلاغ کند. به گفته یادداشت مذکور، این افراد دستمزد مقرر خود در واپسین ماه های گذشته را نیز دریافت نکرده اند.

اتحادیه کارگری مسئولین رژیم صهیونیستی را به نقض کنوانسیون حمایت از دستمزد سازمان بین المللی کار متهم کرد که ۱۰۰ دولت ازجمله رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۵۹ به آن رای داده اند.

براساس گزارش سازمان بین المللی کار، بیش از ۵۰۰ هزار تن از اهالی غزه و کرانه باختری تا کنون کار خود در اراضی اشغالی را از دست داده اند که وضعیت اقتصادی فلسطینی ها را از قبل نیز وخیم تر کرده است.

پربیننده ترین خبرها