به علت حملات یمن به کشتی های اسراییلی درحمایت از غزه؛

بندر ایلات رژیم صهیونیستی، 50 درصد از کارگران خود را اخراج می کند

بندر ایلات رژیم صهیونیستی، 50 درصد از کارگران خود را اخراج می کند
چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 12:26

گدئون گولبر، مدیرکل بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی گفت: به دلیل حملات حوثی ها (انصارالله یمن) در دریای سرخ، 50 درصد از کارگران این بندر را اخراج خواهند کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش عربی 21، روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی خاطرنشان کرد: بندر ایلات از چند ماه پیش به دلیل حمله به غزه و تهدیدات بی وقفه نیروهای یمنی تقریبا فعالیت خود را متوقف کرده است و از زمان تسلط حوثی ها (انصارالله) بر کشتی NYK ، معتقد بودیم که به کار خود ادامه خواهیم داد، اما برعکس، بندر تخلیه شد و کالاهای ضروری ما به بنادر اسدود و حیفا ارسال شد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

گدئون گولبر، مدیرکل بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی، با اشاره به اینکه بندر ایلات دروازه جنوبی اسرائیل و دروازه دریایی خاور دور و استرالیا است، خاطرنشان کرد: همه کشتی‌هایی که به سمت ما می‌آیند باید از باب المندب عبور کنند و از آغاز حملات یمنی ها، فعالیت ما به صفر رسیده است.

گولبر افزود: از زمان توقف فعالیت های اقتصادی، فعالیت بندر ایلات به ورود و خروج کشتی‌های جنگی محدود شده و امروز حداقل حقوق را دریافت می‌کنیم، اگرچه هزینه‌های ماهانه ما تقریباً یک میلیون دلار برآورد شده است.

وی افزود: از ابتدای جنگ تاکنون بیش از 13 میلیون و 680 هزار دلار ضرر کرده ایم و از کابینه اسراییل دریافت نکرده ایم.

گولبر گفت: «تا به امروز کسی را اخراج نکردیم، اما در حال مذاکره با اتحادیه کارگری هستیم و شاید از این هفته باید 50 کارگر از 110 کارگر بندر را اخراج کنیم.» البته 40 تا 50 نگهبان امنیتی را برای ایمن سازی بندر باید نگاه داریم.

آویگدور لیبرمن، رهبر حزب اسرائیل خانه ماست در این زمینه گفت: نیروهای یمنی (انصارالله) خسارت اقتصادی هنگفتی به اسرائیل وارد کردند.

در همین حال، پایگاه های تخصصی بارگیری دریایی اعلام کردند بندر ایلات به دلیل توقف کار، ناشی از محاصره دریای سرخ از سوی نیروهای یمنی و جلوگیری از ورود کشتی‌های باری به آنجا، ورشکست شده است.

این درحالی است که ارتش رژیم اشغالگر روز شنبه با 20 جنگنده به بندر الحدیده در غرب یمن، حمله و مخازن سوخت و شرکت برق این شهر ساحلی را هدف قرار داد که منجر به آتش سوزی گسترده شد.

رژیم اشغالگر پس از حمله پهپادی انصارالله به تل آویو، حملات خود را تشدید کرد، برخی منابع پزشکی الحدیده گفتند: در حملات اشغالگران به تاسیسات غیرنظامی ده ها نفر شهید و زخمی شدند.

در چنین شرایطی، حالا گیدئون گولبر، مدیر عامل بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی گفته است که به دلیل حملات نیروهای یمنی به کشتی های اسراییلی دریای سرخ، 50 درصد از کارگران را به علت تعطیلی این بندر اخراج خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها