اذعان نویسنده آمریکایی به حمایت بی‌چون و چرای واشنگتن از ماشین کشتار رژیم اشغالگر

اذعان نویسنده آمریکایی به حمایت بی‌چون و چرای واشنگتن از ماشین کشتار رژیم اشغالگر
شنبه 7 مهر 1403 - 14:06

مجله آمریکایی "کان‌تر پانچ" در سرمقاله‌ای به قلم "مالوین گودمن" به تحلیل ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از آن پرداخت.

العالم - لبنان
به گزارش رای الیوم، مالوین گودمن در سرمقاله مجله آمریکایی چپ گرای "کان‌تر پانچ" نوشته است: دولت دموکرات آمریکا از‌جمله دولت جو بایدن، هیچ‌وقت حاضر به مقابله با زیاده‌روی و افراطی‌گری سیاسی "اسرائیل" نبوده است.
شواهد متعددی نشان می‌دهد که آمریکا علنا با "اسرائیل" همراه و همدست است از‌ جمله می‌توان به خوش و بش بسیار صمیمانه جو بایدن با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر آنهم چند روز پس از حمله حماس در ٧ اکتبر ٢٠٢٣ به فلسطین اشغالی و سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی تنها ۵ روز پس از حمله یادشده اشاره کرد. بلینکن در این سفر به طرف اسرائیلی گفت که به‌عنوان یک یهودی به فلسطین اشغالی سفر کرده است، نه‌ فقط وزیر خارجه آمریکا.
گودمن در ادامه مقاله خود خاطرنشان می‌کند که آمریکا از همه ابعاد در نسل‌کشی "اسرائیل" در غزه و دست دارد؛ این کشور سیاست‌های وحشیانه رژیم اشغالگر در کرانه باختری را هم ندیده گرفته و هیچ اقدامی برای محدود کردن فروش اسلحه به این رژیم انجام نداده است. ضمن اینکه ٧٠ درصد از سلاح‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان استفاده کرده است، آمریکایی است.
سکوت آمریکا در قبال انفجار مرگبار دستگاه‌های پیجر و بی‌سیم در لبنان، شاهد دیگری بر عدم تمایل آمریکا به محکوم کردن حملات تروریستی رژیم اشغالگر است.
این نویسنده اظهارات اخیر بلینکن در قاهره که همه طرف‌ها را به خودداری از اقدامات تنش‌زا دعوت کرده است، نا‌شیانه توصیف و خاطرنشان کرد که این قبیل مواضع فقط آمریکا را در خاورمیانه و در سطوح بین‌المللی به دردسر می‌اندازد.
نویسنده در مقاله خود ضمن تشریح سیاست‌های آمریکایی که حمایت بی‌چون و چرای این کشور از اسرائیل را ثابت می‌کند، به اظهارات و مواضع یکی از اندک سناتور‌های آمریکایی به نام کریس وان هولن استناد می‌کند که خواستار محاکمه رژیم اسرائیل شده‌اند و جمله معروف او را تکرار می‌کند که گفته بود: "اگر همه رفتار‌های اسرائیل منطبق با موازین بین‌المللی است پس خدا به داد همه ما برسد".
وی در ادامه این مقاله خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری شهروندان فلسطینی، حتی قبل از اعلام تشکیل "دولت اسرائیل" هم مشخص بود. و همه تجاوزات کنونی این رژیم در غزه و کرانه باختری، بخشی از سیاست‌های قدیمی این رژیم بوده است. اسرائیلی‌ها هنوز هم عبارت "سرزمین بدون ملت برای ملت بدون سرزمین" را تکرار می‌کنند کما اینکه هرگز حاضر به پذیرش ملتی که کشور خود را با یهودیان نصف کرده‌اند، نیست.
این نویسنده در پایان خاطرنشان می‌کند که کاملا روشن است که استراتژی نتانیاهو نابودی حماس و حزب الله است و در این راه هیچ اهمیتی به رنجی که اسرای اسرائیلی یا شهروندان فلسطینی و لبنانی متحمل می‌شوند، نمی‌دهد و دولت بایدن هم هیچ مخالفتی با این استراتژی نشان نداده است.

پربیننده ترین خبرها