حمایت وزیر دفاع آمریکا از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان

حمایت وزیر دفاع آمریکا از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان
شنبه 7 مهر 1403 - 21:22

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در گفت‌وگوهای اخیر خود با «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل درباره حملات اخیر این رژیم به لبنان، «حمایت کامل» خود را از آنچه که او «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خواند، ابراز کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش روزنامه گاردین، لوید آستین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خبر داد که روز گذشته ۲ بار با یوآو گالانت «درباره رخدادهای لبنان» گفت‌وگو کرده است؛ این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز جمعه به محلات مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شد.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که در این گفت‌وگوها تاکید کرده که واشنگتن مصمم است مانع گسترش درگیری‌ها از سوی ایران شود.

وی افزود: من به صراحت اعلام کردم که آمریکا همچنان برای محافظت از نیروها و تاسیسات خود در منطقه مستقر می‌ماند و متعهد به «دفاع از اسرائیل» است.

به گزارش ایرنا، این اظهارات در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر در گزارشی اعلام کرد که دولت آمریکا از حمله این رژیم به لبنان حمایت کرده ولی نسبت به خطر افزایش و گسترش تنش‌ها هشدار داده است.

برخی کارشناسان هشدار دادند که شکست آمریکا در پایان دادن به جنگ غزه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در لبنان، منطقه را به سمت جنگی تمام عیار سوق می‌دهد.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش در بیانیه خود اعلام کرد که سید حسن نصرالله در پی حمله جنایتکارانه عصر جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم و بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

پربیننده ترین خبرها