روایت ABC نیوز از علت عصبانیت آمریکا پس از ترور سید حسن نصرالله!

روایت ABC نیوز از علت عصبانیت آمریکا پس از ترور سید حسن نصرالله!
يکشنبه 8 مهر 1403 - 18:47

یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که "رئیس پنتاگون زمانی که یوآو گالانت وزیر "جنگ" اسرائیل" به او از ترور سید حسن نصرالله اطلاع داد، عصبانی شد."

العالم - لبنان

شبکه ی رسانه ای ABC نیوز آمریکا اعلام کرد "تاخیر اسرائیل در اطلاع رسانی به آمریکا در مورد ترور "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان خشم لوید آستین وزیر دفاع این کشور را برانگیخته است.

این شبکه تصریح کرد "رئیس پنتاگون زمانی که یوآو گالانت وزیر "جنگ" اسرائیل" به او از ترور حسن نصرالله اطلاع داد، عصبانی شده است."

ABC نیوز در توضیح دلایل این نارضایتی به نقل از " آستین" اینگونه عنوان کرده که ناخرسندی این مقام آمریکائی از ترور دبیرکل حزب الله لبنان به دلیل تهدیدات بزرگی است که در پی ترور این شخصیت بلند پایه و نفر اول حزب الله لبنان متوجه خاور میانه می شود ، به ویژه یک پاسخ نظامی یا یک سناریوی جنگی همه جانبه در این منطقه که ایالات متحده زمان آماده شدن برای آن را نداشته است.!!

در همین زمینه، NBC News نیز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد "پنتاگون با پیش بینی و ترس از پاسخ ایران یا حزب الله لبنان در پس زمینه ترور دبیر کل حزب الله، در حال بررسی افزایش نیروهای خود در خاورمیانه است".

یادآور می شود طی چند هفته گذشته، رژیم اشغالگر صهیونیستی با بمباران شدید و ارتکاب جنایات وحشیانه علیه حزب الله، به مناطق مختلف لبنان به ویژه حومه جنوبی بیروت حمله کرد که در طی آن علاوه بر غیر نظامیان لبنانی، چند تن از رهبران ارشد این جنبش مقاومت را ترور کرد.

بنا بر اعلام فراس الابیض، وزیر بهداشت عمومی در دولت موقت لبنان تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی در لبنان از هشتم مهرماه گذشته تاکنون به 1640 شهید و 8408 مجروح رسیده است.

پربیننده ترین خبرها