گزارش العالم از تظاهرات محکومیت جنایت ترور شهید نصرالله در عراق + فیلم

يکشنبه 8 مهر 1403 - 18:25

مردم شهرهای جنوبی عراق با برپایی تظاهرات و راهپیمایی های گسترده ترور شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و سکوت جامعه بین المللی در برابر جنایت های رژیم اسرائیل در لبنان و فلسطین را محکوم کردند.

العالم - عراق

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار العالم در عراق ، هزاران نفر از اهالی شهر بصره درجنوب عراق، با سردادن شعارهایی ترور شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی تاکید کردند که جنایت بزدلانه صهیونیستها صرفا بر مقاومت و پایداری امت اسلامی و عربی در رویارویی با رژیم اشغالگر خواهد افزود.

احمد حواس فعال حقوقی عراقی به خبرنگار العالم گفت: خون پاک سید حسن نصرالله، زمینه پیروزی مذهب شیعه در لبنان را فراهم خواهد کرد و به یاری و خواست خداوند به موجودیت رژیم اسرائیل پایان خواهد بخشید.

وی افزود: ما اهالی بصره و در کل عراقی ها سخن پیشوای مان امام حسین (ع) را تکرار می کنیم که هر چه قدر بر قتل و کشتار ما بیافزایید، ما بیشتر پیروز خواهیم شد و هر چقدر که خون های بیشتری از ما ریخته شود ، اراضی خود را با خون هایمان سیراب خواهیم کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، همچنین سکوت جامعه بین الملل در برابر کشتارهایی که نیروهای اشغالگر در لبنان و فلسطین مرتکب می شوند، محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در شهرهای عراق همچنین بازخواست فوری و بی قید و شرط رژیم اسرائیل را به علت ارتکاب جنایت های فجیع علیه ملت فلسطین و لبنان خواستار شدند.

«امین وهب» از رهبران جریان الحکمه به خبرنگار العالم گفت: حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی سال ها است که در سایه سکوت جامعه بین الملل صورت می گیرد، و امروز از فلسطین به لبنان کشیده شده است، و موجب کشتار گسترده غیرنظامیان اعم از مردان و زنان و کودکان بیگناه شده است. از جامعه بین المللی می خواهیم به شکل جدی دربرابر جنایت های رژیم وقیح صهیونیستی علیه امت های عربی و اسلامی بایستند.

گزارش العالم همچنین حاکی از برگزاری تظاهرات در دیگر شهرهای عراق در محکومیت ترور سید حسن نصرالله و حمایت از مقاومت لبنان است.

دولت عراق به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان وهمراهانش در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها